voorgoed verdwenen stem door medicijnen?

13-03-2017 om 11:51 uur

Hallo, Ik gebruik lang niet zoveel Symbicort als veel mensen hier, en ik spoel me een ongeluk, maar helaas... ik kan bijna niet meer praten, zo hees ben ik. Van mijn huisarts krijg ik niet duidelijk te horen of mijn stem überhaupt nog terug komt ooit. Kan ik ooit nog praten zonder te klinken als een rokende-whiskey drinker? Gaat de pijn bij het slikken ooit weg? Moet ik er doorheen of gewoon stoppen met Symbicort? Overschakelen naar een ander medicijn? Ik begin echt radeloos te worden. Nu al maanden hees en ik mis het vrolijk zingen van en liedje heel erg!

Login of registreer om te reageren
13-03-2017 om 12:13 uur

Heb ik ook gehad ; uiteindelijk 8 weken totaal geen geluid, kon alleen nog smsen en schrijven qua communiceren, vond het dood eng. Ik zou zeggen stoppen!! Heb nu weer mooie stem hoewel wel logopedie. Sommige mensen kunnen er gewoon niet tegen!

Login of registreer om te reageren
13-03-2017 om 13:00 uur

Ik heb een tijdje symbicort 200/6 gebruikt en kon toen niet hoger dan 3x1 omdat ik anders keelpijn en stemproblemen kreeg. Later kreeg ik een keer 400/12 en die kon ik zonder problemen 2x2 gebruiken dus het kan wel beter gaan.

Login of registreer om te reageren
14-03-2017 om 19:53 uur

Nou, de wonderen zijn de wereld nog niet uit. Gisteren schreef ik dit bericht met de tranen in mijn ogen en geen stem meer over. maar... Ik heb vandaag een stukje... gezongen! Ik heb een vernevelaar van fysiologisch zout gehaald (wel een echte goede) en na twee keer vernevelen kon ik al praten! Ongelooflijk. Gisteren stonden de tranen me in de ogen en nu zing ik gewoon. Maar die Symbicort komt er bij mij niet meer in! Ik ga nu drie keer per dag vernevelen en at zou zelfs de benauwdheidsklachten moeten tegen gaan. Dank Stafanie en Daantje voor jullie reactie!

Login of registreer om te reageren
14-03-2017 om 22:03 uur

Ik heb met Foster nooit echt stem/keelklachten gehad, misschien kan je dat vragen om te proberen als je toch niet zonder kan.

Login of registreer om te reageren
15-03-2017 om 14:03 uur

Misschien kun je zoals Daantje ook aangeeft eens een andere inhalator proberen, ik kreeg van de Symbicort ook een hele hese stem, keelpijn en pijn op mijn borst.
Nu gebruik ik al meerdere jaren Foster en sinds een paar maanden Alvesco er bij, maar geen problemen van heesheid en zere keel meer. In ieder geval fijn dat je weer wat kon zingen!

Login of registreer om te reageren
15-03-2017 om 16:20 uur

Ik sluit me aan - heb ook de overstap gemaakt naar foster en totaal geen keel of stem klachten.

Login of registreer om te reageren
15-03-2017 om 22:36 uur

Ik zie veel positieve reacties op foster. Ik gebruik het sinds een paar maanden (i.p.v. seretide) in combinatie met spiriva en montelukast. Sinds die tijd ben ik vaak mijn stem kwijt en ben ik vaak hees. Dit gebeurt in vlagen. Iemand enig idee waar het aan kan liggen?

Login of registreer om te reageren