Kletsen met andere mama's

27-03-2017 om 09:16 uur

Hoi allemaal, Mijn zoontje van 4 heeft peuter astma. Hij heeft al diverse opnames achter de rug en we zijn nu net terug van weer een opname. Hij heeft deze keer waarschijnlijk een virale longontsteking. Ik vind het erg stressvol, vooral omdat hij maar weinig tekenen laat zien van benauwdheid en ik maar moeilijk kan bepalen wanneer we naar de spoedpost moeten. Ik zou het heel fijn vinden om eens met andere mama's (of papa's natuurlijk) te kletsen en ervaringen uit te wisselen, want ik merk dat het erg moeilijk uit te leggen is aan andere mensen wat wij meemaken en wat mijn zoontje nu eigenlijk heeft. Ben ook benieuwd naar tips / ervaringen! Groetjes!

Login of registreer om te reageren
11-04-2017 om 14:37 uur

Hoi hoi

Je verhaal is wel een beetje herkenbaar. Mijn zoon van 3.5 laat eigenlijk nooit veel dezelfde verschijnselen zien. Het is altijd net een beetje anders dan de vorige keer. 1 ding is wel altijd het zelfde, hij wordt namelijk super druk en ratelt maar achter elkaar door.
Mijn tip is, als je het niet vertrouwd altijd naar de eerste hulp, jij kent je kind het best.

Wij hadden dat de laatste keer ook, hij was wel benauwd maar hij had geen typische symptomen, zoals neusvleugelen of intrekkingen. Toch naar de eerste hulp geweest. Na een röntgenfoto werd duidelijk dat hij een verborgen longontsteking had.

Mijn moeder vertelde mij dat je astma het beste kan uitleggen, als het ademen door een rietje.

Login of registreer om te reageren
13-05-2017 om 12:56 uur

Ons dochtertje van nu 3,5 heeft waarschijnlijk ook astma. De kinderarts vertelde dat het officieel net zo genoemd mag worden maar dat alles wel in die richting wijst....
Daarbij is zij ook erfelijk belast, het komt aan beide kanten in de familie voor.

Wij hebben een tijdje een dagboekje bijgehouden en weten nu heel goed wanneer er iets aan zit te komen.
Het begint met huilerig, wit zien, slechter gaan eten, s nachts onrustig slapen en in de middag lang slapen.
Daarna volgt er regelmatig een kroepaanval, die na twee dagen gevolgd wordt door een astma aanval.
Helaas volgen de aanvallen elkaar te vaak op. Ondanks qvar, atrovent en salbutamol moet ze frequent verneveld worden, krijgt prednison of ab voor een longontsteking.
In totaal is ze 2 keer opgenomen geweest, de ritjes naar de huisarts en HAP zijn niet te tellen op twee handen.

vanaf nu stappen we over op Fortex, )combi medicijn van foradil en qvar, plus Singulair. Hopelijk brengt dit meer rust in haar longen. Want bij de laatste controle klonken deze alles behalve stabiel. Ook is er bloed geprikt op allergieen.

Hoe gaat het nu met je zoontje.

Login of registreer om te reageren