Moet ik weer bellen of niet?

05-04-2017 om 11:11 uur

Hallo allemaal,

Wat een fijn forum is dit. Ik heb me dan ook snel aangemeld en misschien kunnen jullie mij advies geven of herkennen jullie iets.

Ik heb al sinds ik 1 jaar ben astma en als kind zijnde ook vaak in het ziekenhuis gelegen. Maar ondertussen gewoon een deel van mijn leven, ik ben inmiddels 35. Sinds een jaar of 4 ben ik in het copd hokje gestopt.

Afgelopen 2 jaar heb ik veel vaker luchtweginfecties, zeker 2 a 3x per jaar. Zo ook nu, alleen ben ik er nu veel benauwder bij. Vandaar dat de huisarts mij sinds maandag een prednisolon kuur en antibiotica 500mg heeft gegeven. De ontstekingswaarde in mijn bloed was ook wat verhoogd. Nu wilde ze mij volgende week op controle hebben maar als het slechter werd of niet minder dan moest ik voor het weekend terug. En nu twijfel ik dus of ik morgen zal bellen. Ik heb het idee dat het slijm wat minder is alleen de benauwdheid meer en dat had ik bij andere luchtweginfecties niet zo erg. Nu heb ik me ziekgemeld dus doe het heel rustig aan en is het dus te doen. Maar inspanning (trap oplopen of even douchen) en vooral het uitademen is erg vermoeiend. En na ruim een week merk ik dat ik op raak. Het ene uur gaat het beter dan het andere maar ik moet naast de kuren zeker mijn puffer een stuk of 4 keer extra gebruiken. Heel verhaal maar zal ik morgen bellen of toch afwachten?

Alvast bedankt voor het lezen.

Login of registreer om te reageren
05-04-2017 om 11:54 uur

Dankjulliewel. Ik denk vaak van joh het kan nog wel maar soms is het dan al tever. En ik heb dit al heel lang niet meer zo gehad. Vooral dat uitademen baart me zorgen. Iedere uitademing gaat heel geperst. Dat maakt me zo moe. Rug en borst zijn zo gespannen. Jullie kennen dat wel ;-) Gisteren bijna paniek ervan maar ik kan me altijd goed kalm houden, dat scheelt. Morgen idd toch maar bellen.

Login of registreer om te reageren
06-04-2017 om 14:21 uur

Nou ik ben vanochtend weer geweest. Huisarts vond het ook apart dat de prednison en antibiotica nog niet zijn best hadden gedaan. Was ook echt te horen. Ontstekingswaarde heeft ze nu niet gemeten. Ik heb nu een extra puffer en ik moet morgen terug bellen hoe het gaat. Ze kan me qua medicijnen niks meer geven want ik zit aan de max. Enige mogelijkheid is dan ziekenhuis opname. Maar daarvoor was ik nog niet benauwd genoeg en zuurstof in mijn bloed was nog goed.

Puffer werkt wel wat maar nog steeds benauwd. Zeker als ik ga liggen of bij inspanning. Het uitademen blijft een soort persend. Maar inderdaad, ik weet van vroeger dan ik nog benauwder kon zijn. Misschien omdat ik nu volwassen ben heb ik het meer onder controle. Alleen ben ik zo vreselijk uitgeput. Rug doet zeer en zelfs andere gewrichten. Alsof er iets in mijn lijf zit.

Hoe zit het met zo'n opname? Wat kunnen zij nog meer dan de huisarts en is dat voor mij nu noodzakelijk denken jullie? dochter van net 3 zit op dit moment in het gips dus heeft echt mijn hulp nodig.

Login of registreer om te reageren
06-04-2017 om 15:08 uur

Als je opgenomen bent kunnen ze eventueel zuurstof toedienen, prednison infuus ( hogere dosis als nu ) en b.v. vernevelen. En uiteraard is de gedachte dat je dan meer rust hebt en meer kunt slapen. Wellicht krijg je met een opname dagelijks fysio aan bed ( had ik bij opname wel ) . Of het nu noodzakelijk is kunnen wij hier zonder je te zien niet beoordelen. Als het nodig is toch doen ondanks je kindje... hoe lastig ook! Sterkte.

Login of registreer om te reageren
06-04-2017 om 17:32 uur

Als JIJ het nodig hebt bellen met de huisarts of de huisartsen post! Gewoon kiezen voor opname wat ze meer kunnen heeft Stefanie al aangegeven en neem van me aan je kind wordt heus wel verzorgd en naar gekeken die wordt niet aan haar lot overgelaten.

Login of registreer om te reageren