Astma en duursport

07-04-2017 om 11:15 uur

Vandaag heb ik me aangemeld op het forum. Nu moet ik dus alleen nog mijn weg hier vinden en het lijkt me een goede start om me even voor te stellen:
Ik ben een 23-jarige studente psychologie, die al sinds haar 5e een diagnose astma heeft. Door verschillende pufjes en zoveel mogelijk gezond proberen te leven probeer ik dat een beetje onder controle te houden. Helaas heb ik ook meerdere allergieën, waaronder voedselallergieën als melkeiwit en soja en andere allergieën huisstofmijt, katten en pollen (hooikoorts). Al met al een heerlijke mix van astma-triggers dus.
Wel ben ik een ongelooflijk eigenwijze donder, die graag wil doen wat anderen ook kunnen. Vandaar dat ik altijd probeer op hoog niveau te sporten. Sinds kort doe ik aan survivalrun - een enorm zware duursport - en hoewel ik fanatiek train, heb ik al bij de warming-up moeite om mee te komen met de groep. Puur technisch gezien kan ik de sport wel, maar mijn conditie is niet zo best. Ik hoop in de komende tijd steeds meer conditie op te bouwen en ben ook benieuwd naar ervaringen van andere astmatische sporters. Hierbij dus ook de vraag: Doen jullie en sport? En hoe gaat dat?

Ik hoor graag meer van jullie en tot ziens op dit forum.

Groeten,
Dayenne

Login of registreer om te reageren
08-04-2017 om 08:43 uur

Hoi Dayenne, welkom hier! Ik heb hier niets zinnigs over te melden, behalve dat ik dit even goed ga volgen. Ben erg benieuwd wat anderen hiermee doen, dus als je het goed vind lees ik mee...
Oh ja, misschien vind je in het topic Heb jij nog gesport vandaag? iets interessants!
Fijne dag...

Login of registreer om te reageren
10-04-2017 om 03:51 uur