bacterie in long oorzaak van beschadigingen met ontstekingkjes aan long?

09-04-2017 om 06:50 uur

Goedenmorgen, in november 2015 werd ik plots opgenomen met een longontsteking in mijn linkerlong. 2 maanden erna kreeg ik een spontane klaplong (rechterlong)(daarvoor nooit iets gehad met mijn longen!). Mijn longarts (E Kapteijns) heeft echt alles onderzocht en is er nog steeds mee bezig. 2 weken terug heb ik een bronchoscopie gehad en daar zijn wat beschadigingen met ontstekingkjes op te zien. Nu is er uit de kweek gekomen(afgelopen vrijdag) dat ik een (onschuldige) bacterie in me long heb. Dus nu antibiotica. Maar nu zou ik heel graag willen weten is het mogelijk dat deze bacterie de beschadigingen heeft veroorzaakt? ik ben na de klaplong niet meer ziek geweest (verkouden of wat dan ook).hoelang kan hij daar zitten? en hoe is hij in mijn longen terecht gekomen? hoe weet ik zeker dat deze straks weg is?? mijn volgende afspraak met mijn longarts is pas eind volgende maand, en hij heeft het ontzettend druk dus wil hem niet lastig vallen met bellen..vandaar dat ik mijn vragen hier stel en hoop dat iemand misschien antwoord heeft. Alvast bedankt! Groetjes Dominique

Login of registreer om te reageren