Meelmijt

11-04-2017 om 19:20 uur

Beste,

Ik ben een huisstofmijt allergie, nu sinds een jaar. Hierdoor ben ik extra proper op mijn spullen aangezien ik blijf niezen etc. Echter nu heb ik vanaf afgelopen zondag op mijn net nieuwe espressomachine allemaal witte micro beestjes en ben erachter gekomen dat dit meelmijt is, merk gewoon dat ik hiervoor ook allergisch ben. Helaas heb ik niet veel geld en had anders de ongediertebestrijding gebeld maar dit kan ik niet bekostigen.

Ik heb mijn hele espressomachine schoongemaakt maar ze blijven erop terugkomen terwijl alle kasten zijn uitgesopt en volledig zijn schoongemaakt. Ik denk dat het komt vanwege het mooie weer en de vuilnisbak die er in de buurt stond. Ik heb het gevoel dat die beestjes gewoon ook in het apparaat zitten.

Kan iemand mij vertellen hoe je dit kan verwijderen en of er een bestrijdingsmiddel bestaat hiervoor. Ik blijf de longen uit mijn borstkas hoesten.

Ik hoop dat iemand mij kan helpen,

Groet, Hans

Login of registreer om te reageren
11-04-2017 om 20:18 uur

Heet water? Of misschien schoonmaakazijn? Dat kan ook geen kwaad voor je koffiezetapparaat.

Login of registreer om te reageren
12-04-2017 om 08:18 uur

Bestrijdingsmiddelen helpen niet, tenminste niet blijvend. Dit soort ongedierte nestelt zich bijna overal en is alleen weg te krijgen door langdurig afsoppen, stofzuigen, en alles zo droog mogelijk te maken. Vandaar dat ze op het espressoapparaat gaan zitten. Warmte en vocht is wat ze nodig hebben. Als het droog weer is dan alles luchten. Verwarming in de ruimte waar de mijten zitten lager zetten of helemaal dichtdraaien. Etensresten direct weggooien. Controleer suiker- en meelzakken en gooi die weg bij de minste verdenking. Langdurig elke dag weer blijven schoonmaken. Het toverwoord is "droog". Waterdamp en condens is fataal. Er is geen snelle oplossing. Volhouden tot ze weg zijn en weg blijven. Lukt dat echt niet dan zou je bij je gemeente kunnen vragen of dat soort mijt misschien door de gemeente kan worden aangepakt. Want sommige gemeentes helpen of betalen de extra kosten die je moet maken. Daarbij vraag ik me af of je (huur?)huis geen lekke, verrotte of beschimmelde plekken heeft, want in droge huizen komt mijt niet of nauwelijks voor.

Login of registreer om te reageren
12-04-2017 om 09:10 uur

Reuzenkakatoe ; Volgens mij juist verwarming hoog zetten ( droog stoken ).
Ik zou de koffiemachine een paar dagen weg zetten ( buiten huis bv in de schuur ) om te kijken of ze dan nog opduiken of alleen daar in zitten. ( Dan zou ik hem weg gooien maar dat is puur omdat ik het vies zou vinden er nog van te drinken ).

Login of registreer om te reageren
12-04-2017 om 16:07 uur

Mijt gedijdt bij warmte en vocht, net als schimmel. Neem één van deze twee factoren weg en de mijt sterft of kan zich in ieder geval minder snel vermeerderen waardoor de uitroeiactie meer kans van slagen heeft. Daarom zei ik ook luchten in plaats van droogstoken.

Login of registreer om te reageren