Wisselend benauwd na longontsteking

12-04-2017 om 16:41 uur

Hallo,

Op 1 februari werd ik in de nacht heel erg benauwd zonder koorts of hoesten. De dienstdoende arts kwam langs en constateerde longontsteking waarvoor ik een kuurtje heb gehad. Na een week kreeg ik het weer erg benauwd en werd doorverwezen naar de spoedeisende hulp. Daar zijn longen en hart nagekeken (echo enz) maar daar zijn geen afwijkende dingen uitgekomen. 2 weken later heb ik nog een longfunctietest gehad maar ook daar geen bijzonderheden. Nu heb ik nog elke dag in de ochtend geen overdreven last van benauwdheid maar halverwege de dag krijg ik een gevoel of mijn keel dichtgeknepen wordt en heb ik moeite met ademen, moet dan erg hijgen. Ben 61, heb geen overgewicht en sinds 1 februari gestopt met roken. Komt dit wel meer voor na een longontsteking?

Login of registreer om te reageren
Zorgprofessional
13-04-2017 om 19:15 uur

Het kan voorkomen na een longontsteking. Dit moet dan wel in de loop van de tijd afnemen. Na 6 weken moeten de klachten over zijn. Een andere mogelijkheid is dat u astma heeft. Na een longontsteking kan de astma weer actief worden. Het komt steeds vaker voor dat de diagnose astma op een leeftijd > 50 jaar gesteld wordt.

Login of registreer om te reageren