montule kast

13-04-2017 om 10:27 uur

Hallo,

Ik heb heel erg veel last van de bijwerkingen van puffers, zowel de ontsteking remmers als de benauwdheid puffers.
Nu heb ik sinds kort montulekast maar daarvan ben ik de hele dag wat duizelig, buikpijn, en gewricht- pijn en ook lig ik uren wakker voor ik in slaap val.

Mijn vraag is, zijn er ook medicijnen waar je niet ziek van wordt?

Login of registreer om te reageren
13-04-2017 om 17:01 uur

Nu ben ik geen deskundige en ook geen arts, sterker nog ik verkeer aan de andere kant van de medische tapkast.
Ik vroeg me af wat een "montule kast" in hemelsnaam zou kunnen zijn. Ik ken wel monumentale kasten maar montule kasten zijn mij onbekend. Zit er een deurtje in met een slot of staat de kast op wieltjes? Kun je het mee op reis nemen of misschien kun je het wel eten? Allemaal niet zo heel duidelijk?
Totdat ik het even heb gegoogled: Het is een merknaam van een medicijn: Montulekast.
Tsja! Je moet het maar weten als argeloze puffer.

Login of registreer om te reageren
13-04-2017 om 19:29 uur

De montelukast kon ik ook niet tegen, zit nu aan de rupatidine. Die werkt beter.

Login of registreer om te reageren
Zorgprofessional
18-04-2017 om 08:32 uur

Beste Wilfred,

Naar deze bijwerkingen. Ik zou met de huisarts, POH er of longarts/longverpleegkundige op zoe gaan naar een middel/device dat meer voor- dan nadelen heeft. Soms is het een kwestie van de zaken eens rustig op een rijtje zetten, poeder versus dosisaerosol en werkzame stof.

Groet, Peter

Login of registreer om te reageren