Pelletkachel

17-04-2017 om 12:35 uur

Dag,

Heeft er iemand ervaring met het gebruik van een pelletkachel, volgens fabrikant is het een gesloten systeem en heeft het geen effect op astmapatienten.
Ik denk dan waar vuur is, is rook .
Het gaat om een pelletkachel in woonkamer die gelijk de CV van warmte voorziet.
bij voorbaad dank voor een reactie.

Frank

Login of registreer om te reageren
17-04-2017 om 12:50 uur

Dag Frank, persoonlijk heb ik het niet zo voor pelletkachels. Afhankelijk van de hoogte van je schoorsteun kan het buiten geurhinder geven.

Login of registreer om te reageren
31-05-2017 om 11:38 uur

Het zou verboden moeten worden ...... ik heb een paar in de buurt .
Je kan ramen dicht houden !!

Login of registreer om te reageren
29-06-2017 om 08:16 uur

Hopelijk worden die dingen snel verboden... Ik woon in een buurtje met veel van die kachels. Fijn als je buren lekker aan het stoken zijn en jij in je tuin wil werken. Dat gaat niet, omdat je al vrij snel benauwd ben. Tenminste ik dan wel. Soms komt het ook mijn huis binnen wanneer ik de achterdeur open laat staan.

Leuk dat zo'n fabrikant zegt dat astmapatiënten er geen hinder van hebben. Zeker alleen in het gebouw dat ermee verwarmd wordt? Dus niet voor je buren? Wil jij dat je buren aan doen? Mogelijk ook longpatiënten? Die daar dan wél last van hebben? Slechte keuze...

Login of registreer om te reageren
21-08-2017 om 20:56 uur

mijn buren stookten pellets buiten in de tuin.......het was zo gezellig! Ik moest dan naar binnen en kon niet van de zomeravonden genieten. Ook moesten alle ramen aan de tuinkant, inclusief die van de slaapkamer dicht. Volgens de gemeente was het niet verboden pellets te stoken in vuurkorven. Mogelijk dat mensen niet begrijpen wat de rook en fijnstof voor astmapatiënten betekent.

Login of registreer om te reageren
30-08-2017 om 13:35 uur

Volgens de gemeente was het niet verboden pellets te stoken in vuurkorven .. ??
Elk vuur die over last kan veroorzaken is verboden met name in de bebouwde kom !

Login of registreer om te reageren