Bijwerkingen prednisolon stootkuur

17-04-2017 om 16:39 uur

Hallo,

Ik ben nieuw hier en heb een paar vragen, ik ben 24 jaar en heb al vanaf m'n 2e jaar astma.

Nu heb ik 2 weken geleden een erge astma-aanval gehad en alle pufjes etc die deden z'n werk niet meer ik kreeg geen lucht meer. De huisarts had me toen een stoorkuur van 10 dagen Prednisolon 30 mg voorgeschreven, en hier heb ik hele vervelende bijwerkingen van gehad. Ik had hele erge hartkloppingen alles klopte elke ader voel ik in m'n lichaam en m'n hartslag is ook erg snel. Ik werd er echt akelig van soms.. Moe hoofdpijn, duizeligheid, trillerig en stemmingswisselingen. Ik werd heel snel boos en heel erg opgefokt om de meeste simpele dingen en had/heb een heel onrustig gevoel. En door de vocht heb ik een heel dik gezicht. Nu ben ik vanaf vrijdag gestopt met de kuur en heb nog steeds deze klachten hoe lang werkt prednisolon nog na? want ik was dit weekend ook bij de huisartsenpost geweest omdat mijn astma weer heel erg terug kwam nadat ik een dag klaar was met de kuur, en ik was bang omdat ik niet wil dat het weer z'n erge aanval werd.

Maar die arts die ik had die had er niet zo veel zin in die dag hij deed alles snel snel en we konden weer gaan dat vond ik niet echt hoe het hoort. Ik had dit hem ook gevraagd maar hij zei er niet eens wat op.

Maar ja, alles bij elkaar voel ik me nu eigenlijk nog niet super want ik heb weer een domper nu ik klaar ben met die prednisolon..

Dus ik ga morgen maar naar mijn eigen huisarts, hopelijk neemt zij dit wel serieus want ik voel me totaal niet goed zo.

Weten jullie misschien hoe lang dit meestal duurt voor dit weer weg gaat? Want ik heb begrepen dat het vaak z'n 6 dagen duurt tot dit minder kan worden?

Login of registreer om te reageren
17-04-2017 om 17:04 uur

Ik denk dat dit voor iedereen verschillend is, dus goed dat je even naar je huisarts gaat. Ik heb zelf nooit last van bijwerkingen, behalve het dikker worden.

Login of registreer om te reageren
17-04-2017 om 19:36 uur

kijk maar eens onder de zoekfunctie, er zijn veel mensen die veel klachten hebben tijdens en na de prednisolon kuur helaas.
Hoe lang jij van de bijwerkingen last zult hebben is niet te zeggen, het is zo persoonlijk.
Wijs dat je morgen naar de je huisarts gaat.

Login of registreer om te reageren
01-06-2017 om 11:05 uur

Ik heb de zelfde bijwerkingen, ervaar het zelf ook nu. Hartslag 120 in rust. Tis een bijwerking van de medicatie idd. Zeker bij jonge mensen is dit een hoge dosis

Login of registreer om te reageren