Even voorstellen

18-04-2017 om 17:46 uur

Beste mensen,

Al vele jaren heb ik chonische bronchitis.

Groeten,

Bartok

Login of registreer om te reageren
18-04-2017 om 19:59 uur

Dag Barok
Welkom op dit forum.
Als kind kreeg ik ook de diagnose astmatische bronchitis.
De longarts heeft het de laatste jaren over astma, maar al veel jaren heb ik geen last van benauwdheid.
Lieve groet
Christiana

Login of registreer om te reageren
19-04-2017 om 14:35 uur

Welkom, Barok.
Kun je ook wat over jezelf en je ziekte vertellen?
bv. wat de artsen zeggen en welke medicatie je eventueel gebruikt?
Gezien je nicname kan het haast niet anders dan dat je een turbulent leven hebt.

Login of registreer om te reageren
20-04-2017 om 19:06 uur

Ik ben 64 jaar. Ik heb heel vaak bronchitis gehad. En ook een aantal keren longontsteking. Mijn weerstand is niet goed. Op een gegeven moment was het iedere 6 weken prijs. Dus iedere zes weken had ik antibiotica nodig. Een röntgenfoto en een spirometrie (bij de huisarts) maakten duidelijk dat ik COPD - in mij geval chronische bronchitis - heb. Sinds een jaar of 6 gebruik ik 2 maal daags Symbicort en een ontstekingsremmende neusspray. De opvlammingen van de bronchitis zijn beduidend minder. Hoewel ik sinds begin van het jaar wel aan het tobben ben. Nader onderzoek heeft uitgewezen dat ik 3 verschillende soorten bacteriën in mijn longen heb, waarvan 2 die resistent zijn tegen een aantal antibiotica. Morgen is de laatste dag van een langere, zwaardere antibioticakuur. Het lijkt vooralsnog afdoende. Ik hoop dat ik eindelijk weer kan opknappen en dat ik weer wat energie krijg.
Dat turbulente leven valt nogal mee. Ik werk nog 3 ochtenden in het onderwijs, met veek plezier.

Login of registreer om te reageren