COPD en reizen

24-04-2017 om 15:38 uur

Hallo

Mijn naam is Patricia en ik heb COPD gold 4, heb 24/7 zuurstof en ben nogal snel vermoeid. Maar ik heb toch nog een hele grote wens en dat is een safari reis naar Afrika. Ik ben benieuwd of iemand daar ervaring mee heeft want ik heb soms de gedachte dat het niet haalbaar meer is. Als ik hier in Nederland een dagje uit ga dan moet ik namelijk de dag erna niks doen en alleen maar uitrusten.
Ik ben een paar jaar geleden nog naar Portugal gegaan en toen kreeg ik de Inogen 3 mee.

Login of registreer om te reageren
24-04-2017 om 15:53 uur

Een collega van me heeft vorig jaar een groepsreis naar Afrika gedaan en hij vond het dodelijk vermoeiend omdat je vanwege de korte tijd dat het licht is, heel vroeg op moet staan maar er vaak toch pas laat in ligt. Hij had ook een heel druk programma.

Ik zou dus geen groepsreis aanraden of hier in elk geval goed naar te informeren.

Login of registreer om te reageren
24-04-2017 om 15:57 uur

Kun je niet een programma op maat laten maken? Dus dat je een organisatie opdracht geeft wat je allemaal wilt doen maar daarbij ook je beperkingen aangeeft? Er zijn zeker organisaties die dat doen. Heb ik van een familielid over gehoord in Uganda, die hebben zo zelf een reis uitgestippeld met alles wat ze wilden zien en zo.

Ik heb wel gewone groepsreizen gedaan, niet in Afrika hoor, maar wel in de tropen. Maar groepsreizen zijn gewoon vermoeiend. En zeker als bijv. de rest wel stevig door kan wandelen ga je snel over je grenzen heen. Ik denk dat safari's zeker mogelijk zijn. Veel gaat ook per jeep, maar met longproblemen heb je gewoon een rustiger tempo nodig.

Login of registreer om te reageren
24-04-2017 om 21:15 uur

dank je wel Daantje en JoJ_91. Ik heb al wel een site gevonden van een reisorganisatie die dat soort reizen verzorgd voor mensen in een rolstoel. Dus ik ga maar eens contact opnemen met hun.

Login of registreer om te reageren
Moderator
26-04-2017 om 15:11 uur

Succes Patricia! Ben benieuwd of je de reis nog gaat ondernemen!

Login of registreer om te reageren
26-04-2017 om 17:35 uur

We verwachten wel hier een uitgebreid reisverslag verluchtigd met foto's van wilde dieren en andere avonturen.

Login of registreer om te reageren
08-05-2017 om 15:28 uur

Ik zou mij goed laten voorlichten. Ik ben 2x naar Gambia geweest had toen geen diagnose COPD. Maar weet wel dat het heel heet kan zijn zeker in de binnenlanden. Als het regenseizoen is dan is de luchtvochtigheid hoog. Ik heb een ongeluk gehad en kennis met de gezondheidszorg gemaakt en die is heel anders als in Nederland. Dus heel goed nadenken voor je besluit neemt,

Login of registreer om te reageren