Uitbehandeld en nu?

24-04-2017 om 17:09 uur

Vandaag hebben we te horen gekregen dat mijn vader is uitbehandeld.
Hij heeft COPD gold 4,is hartpatient,zijn halsslagader zit voor 70% dicht en hij heeft een aantal jaar geleden een herseninfarct gehad.
Wat staat ons te wachten de komende tijd?

Login of registreer om te reageren
24-04-2017 om 18:22 uur

Wat verdrietig veel sterkte! Moeilijke vraag, ik denk per persoon verschillend.

Login of registreer om te reageren
25-04-2017 om 07:17 uur

Ach, wat moeilijk voor jullie.
Ik wens jullie nog een liefdevolle tijd met elkaar om op een goede manier afscheid te kunnen nemen.
Heel veel sterkte!

Login of registreer om te reageren
26-04-2017 om 05:07 uur

Ik heb dit 5 jaar geleden ook met mijn moeder mee gemaakt,ook zei had copd gold 4 maar haar situatie was anders,ze heeft toen nog 2 jaar geleefd ook al was het een ware hel voor haar.Ik wil dit niet nog een keer met mijn vader mee maken,ik kan het gewoon niet aan die onzekerheid en de mantelzorg die ik geef terwijl ik 150 km verderop woon,het sloopt me.
Ik weet dat hij niet per direct komt te overlijden maar ben zo bang voor wat komen gaat de komende maanden,jaren?

Login of registreer om te reageren
26-04-2017 om 07:50 uur

Beste Posi,

Wat een verdrietig bericht. Niemand kan vertellen hoe het zal gaan lopen. Ook dat is voor iedere patient in deze situatie weer anders. Ik denk dat het van belang is om regelmatig contact te hebben met de huisarts van je vader, zodat je vader de best mogelijke zorg krijgt die in deze fase nodig is. Maar ook om te kijken welke hulp nodig is om jou te ontlasten. Ik wil je graag wijzen op de informatie “richtlijn palliatieve zorg”, Goede zorg voor mensen met ernstig COPD. Deze is te bestellen via de webwinkel van het Longfonds.
Als je er behoefte aan hebt mag je altijd contact opnemen met de Advieslijn, tel. nr.. 0900-2272596.
Ik wens jou en je familie heel veel sterkte.

Met vriendelijke groet,
De advieslijn

Login of registreer om te reageren
16-05-2017 om 16:38 uur

Het gaat momenteel niet goed met mijn vader,zeer kortademig en pijn in linkerschouder,is die pijn in de schouder herkenbaar voor iemand?

Login of registreer om te reageren
16-05-2017 om 18:22 uur

Als ik benauwd ben en te hoog adem, krijg ik soms pijn in mijn schouders door te veel gebruik van hulpademhalingsspieren.

Login of registreer om te reageren
17-05-2017 om 05:53 uur

Dankjewel Daantje,dat zou het kunnen verklaren,ik was al bang voor zijn hart omdat hij ook zwaar hart patiënt is,maar dit zou ook een rede kunnen zijn dat hij er zoveel last van heeft.

Login of registreer om te reageren
17-05-2017 om 20:50 uur

Héél veel sterkte voor je vader en voor jou, ik heb geen ervaring met copd.
Wel met dat dichtzitten van de halsslagader. Mijn vader (ook hartpatiënt en hartfalen stadium 3/4) is daar jaren geleden aan geopereerd aan een 89 procent vernauwing.
En de andere andere kant 69 procent hebben ze destijds niets aan gedaan. Dat is nu 9 jaar geleden. Misschien is dat laatste een lichtpuntje voor je. Hoop het..

Login of registreer om te reageren
18-05-2017 om 05:17 uur

Dankjewel D01 voor je reactie.
Mijn vader kan helaas niet geopereerd worden ivm zijn COPD fase gold 4,hij heeft die dichtslibbing al een aantal jaren maar het lijkt nu alsof het meer begint te worden.
Zeer kortademig,moe en pijn op dit moment,ook al doet hij tegenover ons alsof het nog steeds goed gaat en dat vind ik zo verwarrend want de berichten die wij van de artsen en fysio krijgen zijn zeer verontrustend.
Ik weet soms gewoon niet meer hoe er mee om te gaan want hij luisterd niet naar ons en rookt nog steeds volop door de hele dag,daar kan ik zo moedeloos van worden,en kan hier dan ook weinig begrip meer voor op brengen.
Ik wil mijn vader niet verliezen maar het lijkt wel of hij er zelf alles aan doet om het snel tot een einde te brengen...

Login of registreer om te reageren
19-05-2017 om 06:45 uur

@posi
sterkte en doe de dingen met hem die hij leuk vind zodat een leuke dingen heb om op terug te kijken.
In het jaar dat mijn vader overleed hebben mijn moeder en ik hem verwend met eten wat hij graag wilde en als hij ergens naar toe wilde regelende we dat. Wel veel hulp gehad van de thuiszorg zodat voor ons energie overbleef om hem een fijn laatste jaar te geven.

Login of registreer om te reageren