6 maand hoest + andere symptomen

27-04-2017 om 08:29 uur

Hallo,

Ik loop momenteel al 6 maanden rond met verschillende klachten
- diepzittende hoest (de laatste 2 weken met kokhalzen en overgeven)
- hevige nekkramp en steken in het hoofd bij een hoestbui
- vermoeidheid
- regelmatig grijs, grauwe handen

Ik ben al verschillende keren bij de huisarts geweest en verschillende medicatie en puffers genomen, maar dat werkte steeds maar een paar dagen.
Een longfunctie test gehad met en zonder ventolin. Die met ventolin was slechter dan die zonder.
Er is ook al een longfoto gemaakt waarop niets te zien was. En in mijn bloed was ook geen ontstekingswaarde te zien.

Ben een beetje ten einde raad.
Volgende week heb ik een afspraak bij de longarts, maar was alvast nieuwschierig naar jullie mening

Login of registreer om te reageren
Zorgprofessional
30-05-2017 om 11:26 uur

In eerste instantie doen de klachten mij denken aan astma. Hoesten en vermoeidheid kunnen passen daarbij. De hoofdpijn kan veroorzaakt worden door bijholte ontsteking, wat vaak bij astma voorkomt. De grijs/grauwe handen is niet direct een klacht die ik ergens aan toe kan wijzen. Vaak begin je met onderzoeken aan te vragen om de diagnose te bevestigen waar je het meeste aan denkt. In dit geval dan een histamine provocative test en bloedonderzoek (allergie test). Als het inderdaad astma is dan de inhalatie medicatie daarvoor uitbreiden. Als het geen astma blijkt te zijn dan weer verder onderzoeken.

Login of registreer om te reageren