longemfyseem en CHV en spirometrietest

27-04-2017 om 11:57 uur

Beste,
Er werd bij mij chronische hyperventilatie vastgesteld (zware vorm) Nu heb ik net te horen gekregen dat er via CT scan longemfyseem ontdekt is. Direct een spirometrietest gedaan, deze was perfect ok. Ik krijg ook geen medicatie.
Nu heb ik het sinds een paar dagen enorm benauwd en pijn/druk op mijn borst. Is dit nu het gevolg van het longemfyseem of van de ckv. Ik ben nog maar 36 jaar, gestopt met roken en behoorlijk angstig nu. Het voelt alsof ik mijn doodsvonnis gekregen heb.
:-(
Zouden mijn klachten van de CHV zijn? hoe kan ik een perfecte spirometrie test hebben als ik toch longemfyseem heb?
alvast bedankt!

Login of registreer om te reageren
27-04-2017 om 16:40 uur

wat voor klachten heb jij met de zware vorm chronische hyperventilatie?

Login of registreer om te reageren
27-04-2017 om 17:01 uur

tintelingen in ledematen, hartkloppingen, hoofd en spierpijn, benauwd (of is dat nu toch van de longen) ijl in het hoofd en duizelig

Login of registreer om te reageren
27-04-2017 om 17:02 uur

hiervoor heb ik een cryptotetanietest laten doen, en die gaf zwaar positief aan.

Login of registreer om te reageren
27-04-2017 om 17:06 uur
Reactie op sipje

tintelingen in ledematen, hartkloppingen, hoofd en spierpijn, benauwd (of is dat nu toch van de longen) ijl in het hoofd en duizelig

Ik zelf dat het nog niet van de longen komt maar van hyperen als je stopt met roken kan je echt heel oud worden hoor!!!

Login of registreer om te reageren
27-04-2017 om 17:25 uur

hey Caro wat heb jij? Ik ben gestopt met roken hoor, al 3 maand pfff

Login of registreer om te reageren
27-04-2017 om 17:31 uur

Ik heb copd 2 en fors emfyseem 4 jaar geleden kreeg ik te horen emfyseem en copd 1 maar totaal geen klachten hoor....komt van jou echt door het hyperen en knap dat je al gestopt bent gaat helemaal goed komen....ik weet wat het is hyperen heb het al vanaf mn 17e en ja daar kan je exstreem benauwd van worden soms en vreselijke klachten

Login of registreer om te reageren
27-04-2017 om 17:32 uur

Nu heb ik wel klachten natuurlijk....hoop dat jij het los kan gaan laten

Login of registreer om te reageren
27-04-2017 om 17:59 uur

Hey Caro,
wat ben ik blij voor jou dat je geen klachten hebt! Ben je kunnen stoppen met roken? want je bent van copd1 naar copd2 gegaan?

Login of registreer om te reageren
27-04-2017 om 18:01 uur

oh nu heb je wel klachten sorry, was even te snel
Welke klachten heb je nu? Is je emfyseem toegenomen? hoe hebben ze het ontdekt als je geen klachten had? neem je medicatie?

Login of registreer om te reageren
Zorgprofessional
01-05-2017 om 10:16 uur

Beste Sipje. De klachten die je op 27 april omschrijft passen heel goed bij hyperventilatie. Angst en een drukkend gevoel op de borst/benauwdheid kunnen er ook bij horen. Een cryptotetanietest ken ik niet; in het ziekenhuis laten verrichten? Emfyseem op een CT van de longen kan gepaard gaan met een normale longfunctie. De longarts zou ook nog de diffusie- capaciteit kunnen meten om te beoordelen of het emfyseem (kapotte longblaasjes) invloed heeft op de zuurstofopnamecapaciteit.

Login of registreer om te reageren