longemfyseem gekoppeld aan gold klasse???

28-04-2017 om 12:27 uur

Ik snap iets niet...als je alleen longemfyseem heb maar geen chronische bronchitis en je fev waarde en vc waarde goed is heb je geen gold klasse.....zijn die waardes niet goed val je onder een gold klasse....maar is in de gold 1 of twee of hoger de ernst van de emfyseem daar nu ook bij in berekend?

Login of registreer om te reageren
28-04-2017 om 13:28 uur

Ik snap bij voorbaat al niet dat je met emfyseem een goede uitslag kunt blazen dus dan is er m.i. een ander probleem dan emfyseem

Login of registreer om te reageren
28-04-2017 om 13:42 uur

Nee ik dus ook noet januari zegt hij je hebt meer longblaasjes verloren en vorige week blaaste ik in 1 sec meer uit als.in 2014 snap d'r geen jota van

Login of registreer om te reageren
28-04-2017 om 13:46 uur

Ja maar dat kan op zich wel. Maar emfyseem hebben en een 100% goede test dat kan m.i. niet. Aan de hand waarvan zei de la dat je meer longblaasjes verloren bent?

Login of registreer om te reageren
28-04-2017 om 14:03 uur

Nou ik blijf van mening dat je dat niet kunt zien op een foto en "je hebt meer longblaasjes verloren" vind ik ook een rare uitspraak van een LA. Meer zou je dan denken aan de zin "je emfyseem is toegenomen" of zoiets. Nou nogmaals ; Kijk niet naar cijfers e.d. maar hou het bij hoe je je voelt en handel daarnaar.

Login of registreer om te reageren
28-04-2017 om 19:46 uur

ik snap ook niet hoe je met emfyseem een goede uitslag kunt blazen, maar ik heb het wel gedaan. onbegrijpbaar ! mijn emfyseem zagen ze trouwens niet op longfoto, wel duidelijk op ctscan, dus laat staan dat je arts het aantal longblaasjes kan zien?!

Login of registreer om te reageren
28-04-2017 om 19:48 uur

en het strafte van al staat op mijn brief: matige circulair emfyseem vastgesteld.
Geen afwijkingen in de longfunctie test en geen long obstructie.... huh??? is emfyseem geen obstructie dan? ja toch?

Login of registreer om te reageren
28-04-2017 om 19:55 uur
Reactie op sipje

en het strafte van al staat op mijn brief: matige circulair emfyseem vastgesteld.
Geen afwijkingen in de longfunctie test en geen long obstructie.... huh??? is emfyseem geen obstructie dan? ja toch?

ik weet niet in welke mate je emfyseem is het beginend dan heb je er geen last van hebt iedereen verliest longblaasje in de loop de jaren....maar ernstig emfyseem dat is dus wel te zien volgens mijn longarts

Login of registreer om te reageren
28-04-2017 om 19:56 uur
Reactie op sipje

en het strafte van al staat op mijn brief: matige circulair emfyseem vastgesteld.
Geen afwijkingen in de longfunctie test en geen long obstructie.... huh??? is emfyseem geen obstructie dan? ja toch?

oww sorry ik lees dat je matig hebt...ja snap dat ook niet dat je dan wel een goede blaastest hebt

Login of registreer om te reageren