even samen praten

30-04-2017 om 20:31 uur

Kan het hier ook zo zijn dat even samen praat over hoe het met je gaat en hoe anderen in dezelfde situatie het aan pakken. Heb copd 2 longemfyseem en astma. Pas sinds kort bekend en zou wel eens van gedachte willen wisselen met andere mensen die dat ook hebben.

Login of registreer om te reageren
01-05-2017 om 06:31 uur

hallo Niki,
Dat kan volgens mij altijd...jij hebt gelukkig beginnende COPD,dus ik wil jou een gemeend advies geven...staar je niet blind op het cijfertje er achter...blijf doen wat je kan en geniet..ik zit nu in 4 en chronische bronchitus en zoals elke winter gaat het fout....3 x luchtweg infectie en heb nu dikke winterjassen uitgedaan...dat zijn de woorden van onze case-manager.Want ik ben ook de mantelzorger van mijn man...vasculaire dementie...ik noem her ouderdoms geheugen..
Als jij verder wilt kletsen,altijd leuk en ook leerzaam.
Groetjes van Blanche.

Login of registreer om te reageren
01-05-2017 om 06:49 uur
Reactie op blanche gene

hallo Niki,
Dat kan volgens mij altijd...jij hebt gelukkig beginnende COPD.
.

Dat is wat kort door de bocht ( Het woordje gelukkig ) omdat er mensen zijn die met deze diagnose ook al nauwelijks op of neer kunnen. niki ik denk dat er hier mensen zat zijn die er over willen praten.

Login of registreer om te reageren
01-05-2017 om 08:39 uur

kijk,en dat is dus de reden dat ik hier niets meer had geplaatst...alleen maar commentaar geven en niet verder kijken dan je neus lang is...dit was alleen maar bedoeld om te laten merken dat je met 2 best nog iets kan en niet zoals jullie mierenneukers alleen maar zitten te zeiken,van ik ben zo zielig....GEGROET

Login of registreer om te reageren
01-05-2017 om 09:00 uur

Tuttut, jij oordeelt zelf Stefanie bedoelt dat beginnende COPD net zo erg is als 4. Mag het lichamelijk anders zijn maar geestelijk is het een klap als je dit zo één twee drie krijgt te horen. Niki ik hoop dat je een maatje vind die hier met jou over kletsen wil.
Succes

Login of registreer om te reageren
01-05-2017 om 09:57 uur

blanche gene - Goeiendag hoezo gefrustreerd...

Login of registreer om te reageren
01-05-2017 om 09:59 uur

Shadow zelfs lichamelijk kan het hetzelfde zijn, het ene lijf is het andere niet en sommige met COPD 4 kunnen meer dan anderen met COPD 2.

Login of registreer om te reageren
01-05-2017 om 10:27 uur

Ja Stefanie...ik ben gefrustreerd en aan het eind van mijn latijn...voor mij hoeft het leven niet meer...maar al heb ik COPD 4 zeer ernstig benauwd..toch moet ik door gaan,want ik ben mantelzorger voor mijn man...vasculaire dementie en het spijt mij als ik andere mensen pijn heb gedaan...het enige wat ik wilde zeggen was...laat je niet leiden door een getalletje...zoals jij zei,sommige mensen kunnen met COPD 4 meer dan COPD 2...in mijn geval niet ...in 4 maanden tijd 3 luchtweg infecties en vanwege mijn man niet opgenomen kunnen worden..als ik nu op de loopband is de snelheid 1.2..1 minuut en dan superbenauwd...maar ik doe het wel...ben moe!!

Login of registreer om te reageren
01-05-2017 om 10:42 uur

blanche gene - dat is allemaal heel erg voor je, dat meen ik oprecht, maar noem de mensen hier dan niet mierenneukers die alleen maar zitten te zeiken ( In wezen doe je nu precies hetzelfde, de pot verwijt de ketel heet dat ). Het is geen zeiken en mierenneuken en gewoon oprecht je gevoelens delen. Daarbij had je het tegen mij hier, en je kunt het hele forum afspeuren, ik heb nog nooit, geen enkele keer hier iets neergezet over mijn wel en wee of gezondheidstoestand.
Sterkte!

Login of registreer om te reageren
01-05-2017 om 10:43 uur

Ik geef een getalletje om wat duidelijkheid te geven in het gesprek.
Hier heb ik de indruk dat er veel leedhierarchie is. Ik voel mij geen slachtoffer, ik voel mij geen patient, maar een normaal gesprek over hoe iemand met dezelfde diagnose dit ervaart is tot nog toe op dit forum erg moeilijk!

Login of registreer om te reageren
01-05-2017 om 12:15 uur

hoe oud ben je Niki? heb jij klachten van je emfyseem? hoe is dit vastgesteld dat je in 2 zit?
Heb ook emfyseem matig vastgesteld op ctscan, maar mijn longfunctietest was wel goed en geen medicatie. Ik snap er niets van en weet ook niet in welke categorie ik nu val.

Login of registreer om te reageren