Hoesten en benauwdheid

06-05-2017 om 10:42 uur

Hoi Ik heb ernstig astma en hooikoorts en hoest sinds donderdag erg veel.
Ik gebruik dagelijks s 'ochtends 2 x 1 puf alvesco 80 en gedurende de dag max. 4xVentolin ook heb ik hooikoorts waar ik aerius en nasonex voor gebruik.
Het lijkt erop dat ik sinds donderdag toch een verkoudheid of iets anders heb opgepakt wat op mij luchtwegen slaat.
Ik blijf hoesten en benauwd en de longen zijn erg geïrriteerd. ( ik kan niet zeggen dat ik me verder ziek voel) door het hoesten ( vooral hoestbuien vanuit het niets en benauwdheid,kortademigheid is mijn energie pijl enorm gedaald.
Nu ook nog migraine aanval gehad.
Iemand tips om sneller van de hoestbuien en benauwdheid, kortademigheid af te komen?

Login of registreer om te reageren
06-05-2017 om 17:44 uur

In Nederland is er een waarschuwing uitgegaan voor plotselinge verergering van hooikoortsklachten eind van deze week (beginnend rond 5-6 mei). Voor de zekerheid de huisarts vragen of die de klachten herkent. Want kennelijk is je medicatie plotseling ontoereikend en daar moet toch even naar gekeken worden.

Login of registreer om te reageren
07-05-2017 om 07:21 uur

Bedankt voor je reactie, het lijkt er idd.op dat ik sterker reageer op hooikoorts, ik blijf niezen en hoestbuien houden ( ook na inname ventolin) ook 's nachts en veel slijm overal, morgen maar contact opnemen met ha.

Login of registreer om te reageren
08-05-2017 om 09:22 uur

Hoi Bloempje 74,

Vervelend dat je zoveel hoest. Reuzenkakatou geeft al een goed antwoord. Ik zie dat je de vraag ook aan de longarts hebt gesteld. De vraag is doorgezonden, maar het kan soms even duren voor je antwoord krijgt. De longartsen beantwoorden vragen voor ons op vrijwillige basis. Blijf niet te lang doorlopen, ga voor de zekerheid even langs de huisarts. Sterkte en beterschap.

Met vriendelijke groet,
De Advieslijn

Login of registreer om te reageren
08-05-2017 om 09:35 uur

Dank voor jullie reactie inmiddels lijkt het erop dat ik toch een griepje heb meegepakt dit in combinatie met astma en hooikoorts ( jeukende ogen, niezen en hoesten) is niet echt fijn.
Stomen, hoestdrank en medicatie door blijven gebruiken, anders na ha voor evt. Prednison ( weet niet of ik daar blij van wordt)

Login of registreer om te reageren
08-05-2017 om 20:22 uur

Hoi, ik heb dezelfde klachten als jij hebt. Ook sinds een aantal dagen. Ik gebruik Relvar Ellipta 1x daags, Ventolin maximaal 5x daags en Montelukast 1x daags. Verder prednison 30mg en omdat ik er verkouden bij ben geworden heb ik nu doxcyciline voor 5 dagen. Maar wordt gek van de hoest, prikkel. En ook niezen, maar dat is sinds vanavond iets minder het niezen. Ben je al bij een arts geweest Bloempje?

Login of registreer om te reageren
09-05-2017 om 03:41 uur

Hoi Ik ben er nog niet geweest, wil ook niet aan de prednison, maar ik had mijn vraag ook neergelegd bij de longarts op dit forum en die adviseerde alvesco te verdubbelen ( 2 x 2) en ventolin te verhogen ( naar 6 x)en ik blijf stomen, dit geeft allemaal al iets verlichting ....hoop dat het bij jou ook snel beter gaat Do1

Login of registreer om te reageren
09-05-2017 om 10:55 uur

hoi Bloempje, ja ik weet het niet. Vannacht de hele nacht prikkels en hoesten. Af en toe van die felle prikkels dat alles blokkeert en dan heb je het idee dat je van het hoesten stikt. Bijna niet geslapen dus. Gisteren wel contact met mijn eigen longarts gehad, dit wat ik nu neem moet helpen en ik mag extra Ventolin nemen (maar neem al veel denk ik, dus bel zo even naar de verpleegkundige). Mijn niezen is wel veel minder, ik drink ook veel gekookt water met honing.

Blij dat het ietsje beter met je lijkt te gaan, en je hebt gelijk prednison is rotzooi.
Sterkte

Login of registreer om te reageren
09-05-2017 om 13:19 uur

Hoi Do vandaag toch weer veel niezen en hoesten en jeukende ogen helaas( werk ook buiten) ook blijft er een blokkade in de longen zitten en kortademigheid blijft ... nacht ging redelijk, wel weinig geslapen maar hoesten kon ik aardig inhouden, verpleegkundige is er nooit op maandagmiddag en dinsdag zal haar morgen eens bellen ben nu wel gigantisch moe en flinke spierpijn door het hoesten en ga nu even plat, hoop dat de hooikoorts periode niet te lang gaat duren dit jaar pfff.
Jij ook sterkte!

Login of registreer om te reageren