seretide gebruik zonder duidelijke oorzaak

25-05-2017 om 08:13 uur

hallo,

Ik heb flink gehoest ben naar huisarts gegaan maar longen waren schoon. Ben toen 2e keer naar huisarts gegaan en ik piepte en kraakte aan alle kanten zij de huisarts. Ze vroeg of ik astma had. Heb ik nooit gehad. Heb toen seretide diskus voor 2 weken moeten gebruiken. Mijn longen waren daarna schoon. Mocht stoppen met de seretide. Maar als ik afbouw en stop word ik benauwd bij het praten en voel ik dat ik stroef inadem zonder piepen. Weet niet hoe ik het moet uitleggen. Daarna weer naar huisarts en moest longfunctietest doen. Die was goed maar had daarvoor wel weken seretide gebruikt alleen die dag niet. Huisarts heeft ook allergiebloedonderzoek gedaan. Daar kwam uit dat ik zeer allergisch voor huisstofmijt ben. Volgens de arts ben ik daarom benauwd maar ik nies niet heb geen jeuk aan de ogen hoest niet.Alleen benauwd kan dit de oorzaak zijn? En zit ik vast aan de seretide

groet karin

Login of registreer om te reageren
Zorgprofessional
07-06-2017 om 15:08 uur

Beste Karin,

Een en ander klinkt alsof je wat hyperreactiviteit van de luchtwegen had of astma. Indien de diagnose niet duidelijk is zou ik het mijn arts vragen. Hij/zij heeft immers inzage in al je gegevens en kan evt aanvullende testen doen.

Groet, Peter MB van Tilburg

Login of registreer om te reageren