dochter copd patient

25-05-2017 om 10:47 uur

Hallo allemaal,
ik zal even kort zeggen waarom ik me hier heb aangemeld, ik was eigenlijk soortgenoten aan het zoeken om mijn verhaal even kwijt te kunnen.
mijn mama zat ins heel lange tijd in een rolstoel Door een verkeerde operatie aan de rug, mijn papa,ik en mijn zus hebben altijd voor haar gezorgd, dit ging vrij goed, toen mijn zus op haar 18 de voor de eerste keer kanker kreeg heeft dit een enorme invloed gehad op ons allemaal, mijn mama begon steeds meer en meer te roken, na nog 2x kanker te hebben gehad was mijn zus getrouwd en had een zoontje, ze heeft echter niet lang van haar gezinnetje kunnen genieten want toen haar zoontje 5j was is ze gestorven aan de gevolgen van alweer kanker, ze was pas 31 en een enorme klap die mijn mama niet echt teboven is gekomen. Ze bleef meer en meer roken tot we haar met spoed moesten laten opnemen omdat ze niet meer kon ademen, ze was copd patiƫnt geworden, dit hield haar niet tegen om te stoppen met roken, steeds meer want ze vond dat dat alles was wat ze nog had....
uiteindelijk is 1,5j geleden ze ook gestorven aan deze ziekte.
een jaar later heb ik dan met mijn papa de diagnose hersentumor gehad, dit was een enorme klap voor mij maar ik zou hem helpen en hij kon geopereerd worden, na de operatie had hij ook heel veel ademnood... alweer kregen wij toen te horen dat ook mijn papa copd had, de hersentumor is nogmaals teruggekomen en onderging nogmaals, s een operatie, hij is door zijn copd zo sterk verzwakt dat voor hem nu niks meer kan gedaan worden, maar ook hier wou hij nog steeds niet stoppen met roken.... nu ligt hij aan de pijnpomp en met zuurstof, er kanis meer gedaan worden en nu ben ik hier de laatste dagen bij hem aan zijn zijde, dat is het enige dat ik voor hem nog kan doen, ik vraag mij gewoon af wat er nu belangrijker is dan een sigaret?? Is dat nu belangrijker dan te leven? Nu heb ik gelukkig 2 kindjes( 2 en 5 jaar) waar ik op kan terugvallen en mijn vriendin, voor de rest heb ik niemand, alstubliefstop met roken, hoop dat ik tenminste iemand kan doen denken om ermee te stoppen, dit is vreselijk voorde familiedieachter blijft

Login of registreer om te reageren
25-05-2017 om 11:53 uur

Dikke knuffel voor jou. Wat een heftige dingen heb je meegemaakt en zit je nu midden in!
Wens je veel sterkte!!

Login of registreer om te reageren
25-05-2017 om 18:29 uur

Wat een verdriet maak jij mee Karla. En dan nog wil je anderen helpen door te waarschuwen tegen roken. Stoppen met roken is voor sommigen simpel maar voor anderen gewoon onmogelijk, zeker als je er de kracht niet meer voor hebt. Anderen waarschuwen tegen roken levert vaak een vijandige reactie op. Doe dat voorlopig niet want rokers gaan je nog meer verdriet doen met hun tegenwerpingen dat roken helemaal niet gevaarlijk is. Ik ben zelf ex-roker dus ik weet wat ze dan gaan zeggen. Het enige dat je kan doen is je kindjes later leren dat roken echt heel erg slecht voor ze is. Alles wat ik kan doen is je sterkte wensen. Denk nooit dat jij niet genoeg moeite hebt gedaan om je ouders te laten stoppen met roken. Want dat is niet zo. Niets van wat gebeurd is is jouw schuld.

Login of registreer om te reageren
26-05-2017 om 20:02 uur

Wat heftig allemaal het is behoorlijk veel wat je zo in een aantal zinnen neerschrijft. Wens jou en je familie heel veel sterkte.

Login of registreer om te reageren
26-05-2017 om 20:08 uur

Wens jou na deze heftige jaren nu veel mooie jaren heel veel sterkte

Login of registreer om te reageren
28-05-2017 om 20:10 uur

Dank je wel voor de reactie's, gisteren is helaas mijn papa overleden....

Login of registreer om te reageren
28-05-2017 om 20:34 uur

Hoi, Karla
Goh wat heb jij een hoop meegemaakt, ik wens je heel veel kracht toe.
En hoop ondanks je verdrietige tijd, dat je nu van je gezin mag genieten.
En ik zou niet te veel energie in een ander steken, om ze te waarschuwen.
Groetjes

Login of registreer om te reageren
29-05-2017 om 08:10 uur

Wat verdrietig Karla! Gecondoleerd en ik wens je veel sterkte.

Login of registreer om te reageren
29-05-2017 om 12:47 uur

Hallo Karla, gecondoleerd en ik wens jou heel veel sterkte in deze moeilijke tijd!
gr.Yolande.

Login of registreer om te reageren
Moderator
31-05-2017 om 18:24 uur

Wat heftig om dit te lezen. Wat moet jij het moeilijk hebben zeg... Heel veel sterkte!

Login of registreer om te reageren
01-06-2017 om 16:30 uur

Beste Karla
Gecondoleerd en heel veel sterkte gewenst
Helene

Login of registreer om te reageren