Weet niet wat het is

25-05-2017 om 11:25 uur

Dus ik heb dit nu al een paar weken en weet niet precies wat het is, ik neem 's ochtends en 's avonds altijd zo'n paarse disk maar ik krijg een beetje het gevoel alsof het niet helpt ofzo, lijkt net alsof ik altijd op half adem zit en adem halen wat zwaarden gaat, nu heb ik ook zo'n blauw pufje en dat helpt ook niet echt veel en het is niet zozeer een aanval maar meer de hele dag door, en heb ook al een tijdje last van een vervelende hoest

Login of registreer om te reageren
25-05-2017 om 12:01 uur

Beste Cracymenpk,
Je valt nogal met de deur in huis met je vraag, maar ik maak eruit op dat 2 x daags een puffje Seretide neemt?
Dat is een ontstekingsremmer+langwerkende luchtwegverwijder.
En dan heb je er ventolin bij, dat is een kortwerkende luchtwegverwijder.
Het helpt niet en je hoest heel erg.
Wat zei je tegen de dokter, waar je last van had, bedoel ik dan en wat zei de dokter tegen jou?
Moest je niet terugkomen na 14 dagen of zo?

Login of registreer om te reageren
25-05-2017 om 12:05 uur

Hey thirza
Ik gebruik het inderdaad 2 keer per dag, ben in augustus vorig jaar voor het laatste naar de doktor geweest voor controle en heb toen een iets zwaardere diskus gehad en heb nu zo'n 2/3 jaar astma

Login of registreer om te reageren
25-05-2017 om 12:28 uur

Ah, dus het lijkt erop of je astma een beetje ontspoord is.
Dan denk ik dat het verstandig is om even een afspraak voor het spreekuur te maken. Misschien longfunctie blazen?

Login of registreer om te reageren
26-05-2017 om 15:08 uur
Reactie op Thirza

Ah, dus het lijkt erop of je astma een beetje ontspoord is.
Dan denk ik dat het verstandig is om even een afspraak voor het spreekuur te maken. Misschien longfunctie blazen?

Ben net langs geweest (was wel een uur tevroeg zag ik achteraf haha) hij deed zo'n ding om me vingen om te kijke naar me zuurstof ofzo en hij zij dat het gewoon goed was, hoefde verder niet te blazen ofzo. Dus zal wel aan mij liggen x)

Login of registreer om te reageren
11-06-2017 om 08:03 uur

soms kan het nog helpen om bij de apotheek te checken of je inhalatietechniek voldoende is. En verder is het denk ik handig om het af en toe te laten controleren als de klachten blijven. Het kan ook per seizoen verschillen, als je allergisch bent voor bijv. pollen dan kunnen de klachten tijdelijk even erger worden. Als het goed is, moet het ook weer normaliseren.

Login of registreer om te reageren