Nog erg zoekende

26-05-2017 om 20:31 uur

Hallo allemaal,

Ik ben Lotte, mama van een lief jongetje van nu 2,5 jaar. Vanaf zijn geboorte last van allergieën en eczeem, vorig jaar hooikoorts en sinds een aantal maanden ook zijn longen. Hij is twee keer opgenomen geweest. En sinds dien "doe ik maar wat".. heeft vorige week een "thuiskuur" prednison van huisarts gehad om derde opname te voorkomen. Zo eens per twee weken voor 3/4/5 is hij benieuwd, piepen, kraken, heel veel hoesten. Ik puf dan naar eigen inzicht (meestal 2/3 keer) ventolin.. soms werkt het maar soms ook niet en dan weer huisarts. Over zes weken weer langs kinderarts. Dan hoop ik op een concreter plan want het voelt toch een beetje thuisdokteren dit. Ben erg benieuwd naar de verhalen van anderen met ervaring met jonge kids!!
Groetjes Lotte

Login of registreer om te reageren
28-05-2017 om 05:27 uur

Welkom op het long forum en heel veel sterkte rond de zorg om je kind.

Login of registreer om te reageren
29-05-2017 om 09:49 uur

Welkom en sterkte met je zoontje :-)
Mijn neefje had vroeger ook altijd erge last en dagelijks Ventolin (met zo'n voorzetkamer) nodig.
Hij groeide eroverheen vanaf zijn 8e ofzo.
Heeft nu nog wel allergie.
Hoop dat het goedkomt voor jullie.

Login of registreer om te reageren
29-05-2017 om 14:31 uur

Hoi
Welkom op dit forum

Mijn zoontje heeft vanaf zijn geboorte ook problemen gehad met eczeem en zijn luchtwegen geregeld op de HAP beland, vanaf 3 maand oud ook puffers ( met zo' n grote voorzetkamer) tot ongeveer 4, 5 jaar, hij is toen begonnen met zwemles en daar kreeg hij sterkere longen van zeker ook omdat hij het onder water zo leuk vond, hij is ook ondanks benauwdheid en eczeem toch doorgegaan met zwemmen( wedstrijd) en zijn longfunctie en inhoud is toen erg verbeterd, hij heeft in de afgelopen jaren nog wel geregeld eens last met zijn luchtwegen gehad, af en toe weer ontstekingremmers en ventolin, eczeem blijft ook last van houden, nu gaat het het laatste jaar aardig goed, hij zit nu ook in de puberteit... Hoop dat hij er nu voorlopig van af is.

Sterkte met de kleine, ik weet hoe verschrikkelijk het kan zijn voor een moeder om je kleine zo ziek te zien en niet te weten wat je er nou mee aan moet.

Login of registreer om te reageren