copd

08-06-2017 om 13:14 uur

Hallo,
Ik ben Orff, 67 jaar gepensioneerd maatschappelijk werker.
Ik heb longemfyseem tot nu toe gold 2 en de laatste jaren achteruitgang.
Ik word snel kortademig als ik loop, moet bukken, tillen enz.
Ik schaam mij nog als ik onderweg naar huis van Boodschappen doen, even moet bijkomen op een bankje, of iets dergelijks.
Ik hoop veel te leren en te begrijpen over mijzelf in relatie tot de ziekte, ik word er vaak somber van.
Groet, Orff

Login of registreer om te reageren
08-06-2017 om 16:30 uur

Welkom Orff op het longforum probeer veel hierop te lezen,daar heb je echt wat aan,vooral herkenbare dingen end alsjeblieft schaam je niet
Groetjes

Login of registreer om te reageren
08-06-2017 om 16:56 uur

Welkom Orff op het forum denk vast dat je hier wat zult op kunnen steken waar je wat aan hebt.
Blije dag Daysy

Login of registreer om te reageren
10-06-2017 om 05:30 uur

Hoi Orff,

Heel herkenbaar, ik heb hetzelfde sinds afgelopen januari, echter helpt speciale fysiotherapie en een eiwit reik gezond dieet mij heel erg alhoewel het heel langzaam gaat.

Sterkte en zet hem op.

Boemer

Login of registreer om te reageren
Moderator
12-06-2017 om 20:41 uur

Hi Orff
Welkom op het forum!

Login of registreer om te reageren
13-06-2017 om 11:49 uur

Hallo Orff,
Erg herkenbaar. Ik heb ook emfyseem en COPD Gold II, en ik ben van dezelfde leeftijdscategorie.
De vroegere AOW-leeftijd van 65 is echt niet zomaar uit de lucht komen vallen. Vanaf die leeftijd gaan de meesten van ons normaal al hard achteruit. En dat komt dan bovenop de longaandoening, waardoor het lijkt dat we alleen door onze longaandoening zo snel achteruitgaan. Dat is dus niet zo. Ook zonder longaandoening zou je eerder moe en benauwd worden. Dat maakt alles niet minder erg, maar kan misschien wel je ongerustheid verminderen. Mijn longarts zegt dat ik me geen zorgen hoef te maken. We worden oud en ook ik haat het om langzaam sjokkend door de straat te strompelen. Vooral als ze "zo je hebt wel aardig de gang hè opa?" roepen. Niet leuk, maar je doet er niks tegen. Wanhoop niet!

Login of registreer om te reageren