Wisselen inhalatiemethode Fostair

09-06-2017 om 21:43 uur

Zijn er meer mensen die ervaring hebben met het omzetten van de Nexthaler naar de Inhaler van Fostair. Ik kwam er bij het uitpakken van het doosje achter dat ik opeens een heel ander apparaatje gekregen had. Zonder datumindicatie en met een heel klungelig omhulsel.

Login of registreer om te reageren
10-06-2017 om 07:04 uur

Als je niet gelukkig bent met de gekregen inhalator moet je teruggaan naar de apotheek. Mijn longarts schrijft altijd op het recept 'svp voorgeschreven type inhalator afleveren'.

Toen ik begon met foster was het er alleen als aerosol maar inmiddels gebruik ik alweer jaren naar tevredenheid de nexthaler.

Login of registreer om te reageren
10-06-2017 om 07:15 uur

Ik denk dat dit niet zomaar omgewisseld hoort te worden zonder dat dit met jou besproken is. Ik zou dus even langs je apotheek gaan.

Login of registreer om te reageren
10-06-2017 om 19:45 uur
Reactie op grapje48

Zijn er meer mensen die ervaring hebben met het omzetten van de Nexthaler naar de Inhaler van Fostair. Ik kwam er bij het uitpakken van het doosje achter dat ik opeens een heel ander apparaatje gekregen had. Zonder datumindicatie en met een heel klungelig omhulsel.

Wat voor soort apparaatje is dat nu dan? Gewoon een aerosol? Ik ontdekte bij de laatste keer ophalen dat er op de Foster nu een teller zit, die vind ik wel echt ideaal. Maar naast de NEXThaler en de aerosol kan ik geen andere vorm vinden op internet...

Login of registreer om te reageren
10-06-2017 om 20:44 uur

Wat is het verschil tussen de nexthaler en de aerosol? Ik gebruik de foster 200, die komt uit Engeland. M'n lvp zei dat er idd een teller op zou komen maar bij mij zit t er nog niet op.

Login of registreer om te reageren
10-06-2017 om 21:04 uur

De nexthaler is een ademgestuurde poederinhalator. Als je inademt wordt een dosis vrij 'geschoten'. Hij heeft een teller en je kan hem makkelijk meenemen. Ik vind hem prettig in gebruik. De longdepositie (de hoeveelheid medicijnen die vrijkomt en daadwerkelijk je longen bereikt) is gunstiger waardoor je soms met een lagere dosering toe kan.

Login of registreer om te reageren
10-06-2017 om 21:06 uur

Volgens mij is het verschil dat de nexthaler poeder is en de aerosol (die op de voorzetkamer past) geen poeder heeft. De teller is volgens mij gloedjenieuw, hij zit er nu voor het eerst op.

Login of registreer om te reageren