slijm benauwd

11-06-2017 om 12:35 uur

hallo , dochter 21 heeft sinds enkele maanden veel slijm in keel , een kropgevoel en bij eten het gevoel dat het niet afzakt . ze krijgt het dan benauwd , begint te panikeren , hoesten , keel schrapen enz... Het lijkt wel of ze astma heeft zegt ze zelf , zo benauwd . Keelarts vond dat ze veel slijm in keel had , we zijn nu met bioresinantie bezig maar daar heeft ze nog geen uitslag van , alleen geen gluten eten en geraffineerde suikers weglaten , het is een huisarts die dit erbij doet . Ik zie er geen heil in . Bloedonderzoek wees geen allergie uit , maar is niet getest voor gluten . Ze heeft wel vaak amandelstenen in keel terwijl amandelen als kind zijn verwijdert , maar groeit blijkbaar terug . zou ik nu met haar naar de longarts gaan ? Kan die zien of ze hyperventileert of astmatisch is ? en kan deze ook andere allergie testen doen ? Ik weet nu dus niet waar ik het beste met haar naartoe kan gaan . Graag advies , dank alvast

Login of registreer om te reageren
Zorgprofessional
13-06-2017 om 09:29 uur

Mijn voorstel luidt dit eerst met de huisarts door te nemen om het plan te bespreken.
Indien er geen duidelijke verklaring is voor de klachten valt inderdaad een verwijzing naar de longarts te overwegen, zeker als de KNO arts geen sluitende verklaring heeft.

Groet, Peter van Tilburg

Login of registreer om te reageren
14-06-2017 om 09:59 uur

Zou het slijm kunnen zijn wat uit haar neus in de keel zakt? Ms geeft spoelen met t neuskannetje met zout en lauwwarm water wat verlichting...
En idd de huisarts t laten beoordelen, die kan ook op allergenen ed laten prikken.
Sterkte ermee!

Login of registreer om te reageren