saneren vloer

17-06-2017 om 09:34 uur

Goedemorgen,

Help. Ik woon sinds een jaar met mijn vriend. Echter sinds ik hier woon is mijn Astma zeer verergerd. Nou hebben we al vanalles gedaan. Nu ben ik er achter gekomen dat er onder het laminaat vloerbedekking legt, er zijn geen plinten geplaatst. Dit ligt over de hele boven verdieping. Nou vraag ik me af of dit een oorzaak kan zijn.

Login of registreer om te reageren
18-06-2017 om 01:14 uur

Onder het laminaat ligt dus stoffige oude vloerbedekking van vorige bewoners met huidschilfers, haren, veren, uitwerpselen van vroegere huisdieren en vlooien, mijten, muizenkeutels. Dat is absoluut fataal voor je astma. De enige goede oplossing is om alles eruit te slopen, de vloer te desinfecteren en dan een ter zake kundig persoon laminaat op de voorgeschreven manier laten leggen. Bijvoorbeeld: goed afsluitende plinten zijn een absolute noodzaak om te voorkomen dat er stof langs de muren omhoogspuit als er gelopen wordt.

Login of registreer om te reageren
19-06-2017 om 07:30 uur

Hallo Tannie,

Oude vloerbedekking kan wanneer het niet goed afgedicht is nog voor problemen zorgen. Er kunnen ook andere oorzaken zijn voor de extra klachten. Je schrijft dat je al van alles hebt gedaan, maar het is bijv. heel belangrijk om goed te ventileren.
Kijk voor informatie over saneren eens op de volgende link: https://www.longfonds.nl/astma/prikkels/huisstofmijt

Met vriendelijke groet,
De Advieslijn

Login of registreer om te reageren