buikklachten en nu weer pijnlijke arm

18-06-2017 om 14:02 uur

Beste longarts,

Ik heb al gedurende 3 maanden klachten, begonnen met ophoesten van sputum, daarna kreeg ik een erg geirriteerde ademhalingen hoestprikkel, steeds branderig gevoel en buikklachten. zeurend gevoel maar geen krampen, met het hoesten gaat nu inmiddels beter en de ademhaling is weinig meer geirriteerd. wel is het sputum wat ik nu ophoest geler geworden maar minder.en ik hoest bijna niet meer, ben ook niet benauwd maar voel wel de ademhaling als ik bv hard ga fietsen of lopen

maar nu doet sinds vorige week mijn linker arm pijn. vanaf de schouder tot aan mijn hand.ellebooggerwricht en duim gewricht doen pijn. aan de rechterarm geen pijn maar enkel een pijnlijke wijsvinger.

de wijsvinger doet eigenlijk al pijn sinds een half jaar en is nooit over gegaan maar heb er ook weinig last van .meer als ik in de vinger lichtjes knijp voel ik het.

de linker elleboog heb ik sinds januari dit jaar last gekregen. met fitness bij het opwarmen met duwende oefeningen schoot het er ineens in.als ik mijn arm buig voel ik stijfheid in het gewricht maar had er verder geen pijn aan.ik heb in het verleden ook last gehad van het Ac gewricht wat slijtage vertoond door herhaaldelijke spuiten cortisone. op dit moment heb ik hier echter ook geen last van. de pijn die ik nu heb kan ik moeilijker omschrijven .het is een zeurend vermoeid gevoel met af en toe steken

ik sport sinds deze klachten met het hoesten begonnen zijn ook heel weinig . omdat ik met druk op het lichaam zetten in begin nog meer last kreeg. met name voelde ik het altijd in de rug. ik kreeg ook zomaar rugpijnen in het begin en deze zijn na verloop van tijd weer over gegaan.de buikklachten zijn ook erg verbeterd sinds dat de pijn in de arm is op komen zetten.

denkt u dat er een verband met deze klachten kan zijn tov de longen?

Login of registreer om te reageren
20-06-2017 om 10:54 uur

laatste dagen heel veel last in mijn linkerarm gehad en steken in de zijkant van mijn rug,maar niet meer van de buik,

nu is de pijn in de arm sinds vandaag weer over en krijg ik weer buikklachten ,het lijkt wel zoekende.heb nu weer een gespannen pijnlijk gevoel in de bovenbuik en opboeren.deze klachten wisselen elkaar dus af. is dit een normaal beeld wat bv past bij een tumor in de longen? ik maak mij zorgen omdat ik gelezen heb dat buikklachten en pijn in de arm te maken kan hebben met longkanker. maar ik weet niet of deze klachten elkaar dan afwisselen of dat je het dan beiden moet voelen.

Login of registreer om te reageren
23-06-2017 om 10:41 uur

Is de longarts met vakantie?

afgelopen woensdag 3 longfoto's laten maken en bloed laten prikken waaronder CRP en CK,

nu vandaag de uitslag gekregen en mijn longen zagen er volgens de huisarts perfect uit op de foto's, en ook het bloed was goed.de dokter stak telkens zijn duim omhoog ,eerder bloedonderzoek waaronder BSE en sputumkweek waren ook goed.bezinking was 4 .toch blijf ik met klachten zitten en geregeld sputum ophoesten.

ik ben wel blij dat er helemaal niks te zien is op de longfoto's. maar wil nog niet te vroeg juichen. al die klachten komen volgens mij toch niet zomaar uit de lucht vallen?

Login of registreer om te reageren
23-06-2017 om 13:42 uur

Hoi Tauro, de longartsen beantwoorden hier vragen in hun vrije tijd. Dus het kan soms even duren.
Sterkte hoor!

Login of registreer om te reageren
Zorgprofessional
25-06-2017 om 13:31 uur

als de long foto normaal is dan kan ik de klachten van de arm niet relateren aan de longen. Overigens zijn armklachten bij longkanker zeldzaam, maar het kan in een uitzonderlijk geval

de klachten die u beschrijft, zonder de arm klachten, lijken me evt te passen bij maagzuur met wisselend het verslikken daar van, dat is verslikken zonder dat je dat gek genoeg zelf echt in de gaten hebt. behalve dan eventuele klachten, zoals u ze ook beschrijft.
goed om dat eens te laten nakijken
sterkte.

Login of registreer om te reageren
27-06-2017 om 17:46 uur

Dank u voor u antwoord,

Ik ben vandaag bij de internist langs geweest,deze afspraak had ik al staan. hij gaat nu 2 ontlasting kweken doen en een echo van mijn buik maken.

ik ben natuurlijk wel blij dat er iets gedaan gaat worden maar zit ondertussen met veel pijn aan mijn ribben precies onder de oksel.dit trekt ook in mijn arm.de arm voelt dan weer erg vermoeid aan en dan is het weer even over.meestal tegen de avond begint het gezeur weer. vannacht voordat ik naar bed ging had ik er veel last van en zowat de halve nacht wakker van de pijn gelegen. vanochtend was het minder en enkel nog drukpijn op de ribben onder de oksel. in de middag ging de pijn pas een beetje liggen en nu het weer avond word vlamt de pijn weer op en wordenb de ribben ook weer pijnlijker.

echter op de plaats aan de ribben is niks te zien op de foto's dus het zit dan waarschijnlijk niet in de ribben zelf. wel zijn dit vreemde klachten.ik voel mijn ademhaling ook nog steeds van tijd tot tijd.

ik ben door de internist daarvoor weer terug verwezen naar de huisarts waar ik eind van de middag nog langs kon komen. die wil een echo van mijn arm gaan laten maken.

ik heb hier gelijk nog voor gebeld naar het ziekenhuis en kan begin volgende week voor de echo komen. de buik echo zal pas 20 juli worden gemaakt, de ontlastingonderzoeken moeten dan eerst binnen zijn.

wat het allemaal is weet ik dus niet maar is de pijn hoog in de ribben niet opmerkelijk?

bij de fysio en huisarts is nek en schouder getest en daar zit het dus niet. mijn arm naar buiten en binnen duwen gaf ook eigenlijk geen pijn.

Login of registreer om te reageren