Longembolie bijwerkingen xarelto en pradaxa

25-06-2017 om 17:10 uur

Beste lotgenoten

Ik heb even een vraag. Bij mij is 6 maart jl een longembolie geconstateerd na een buikwandcorrectie. Ik kreeg xarelto voorgeschreven. 2 weken later kreeg ik bloed in mijn keelslijm. In lichte paniek naar SEH gestuurd en bloedonderzoek en longfoto gehad, maar niks aan de hand. Na weer een aantal weken kreeg ik gele ogen en moest ik overstappen op pradaxa. Daar geen problemen mee gehad tot nu, ong 2 maanden aan het slikken. Nu al 2 weken af en aan weer bloed in het keelslijm, wordt er moedeloos van. Afgelopen woensdag weer op de SEH beland en weer niks gevonden. Mijn vraag nu, zijn er meer mensen met deze ervaring? Ik voel me in alles zo alleen en maak me er verschrikkelijk zorgen over....
Bedankt voor het lezen.
Groetjes

Login of registreer om te reageren
01-11-2017 om 14:03 uur

Hallo, ik heb 2 keer een longemboly gehad. De eerste keer kreeg ik marcomar voor een half jaar. De 2 keer, inmiddels woonachtig in het buitenland en 14 jaar ouder geworden kreeg ik Xarelto voorgeschreven. Lekker makkelijk je hoeft geen bloed laten prikken enz. Maar na lang onderzoek te hebben gedaan, met veel artsen hebben gesproken, ben ik op Marcomar overgestapt. Ik test zelf mijn bloed, bepaal zelf de medicatie, fluitje van een cent. Alles in eigen hand. Bij ons in oostenrijk doe je een cursus en dan krijg je het apparaat. Ze willen dat je zelfverzekerd word en daarom moet je zelf bepalen hoeveel je moet nemen. Ik vind het een super initiatief Xarelto daar heb ik van het begin tot aan het eind van inname geen goed gevoel bij gehad, het is allemaal gif, maar raadpleeg verschillende artsen en laat je misschien nog eens heel goed voorlichten. Het is jouw lichaam, jij bepaald. Ik hoop dat je inmiddels een goede keus voor je zelf hebt gemaakt....

Login of registreer om te reageren