erge vermoeidheid herkennen jullie dit?

29-06-2017 om 20:39 uur

hallo allemaal,

Mijn astma is op dit moment niet onder controle.
Ik ben in afwachting van verschillende testen.
nu ben ik de afgelopen weken erg moe.
Ik werk halve dagen op advies van de longarts omdat ik op mijn werk benauwder ben.
ik moet na het werken 2 uurtjes slapen om enigzinds nog iets te ondernemen.
Omdat ik veel in de middagen werk is koken ook een moeilijk iets.
veel opwaarmen of toch maar een boterhammetje.
Herkennen jullie dit?
ik snap dat je als je benauwd bent dat je dan meer moe bent maar kennen jullie het zo extreem?

groetjes Nathalie!

Login of registreer om te reageren
29-06-2017 om 20:46 uur

Ja helaas wel! Moeheid is echt een van de klachten die duidelijk bij astma horen....neem dat idd maar wel serieus, hoe vervelend ook!

Login of registreer om te reageren
30-06-2017 om 12:00 uur

Ja hoor, ik ben ook net weer wakker van een uurtje slapen (13.00 uur tot 14.00 uur)

mbt koken: goed eten is natuurlijk wel belangrijk. Ik heb altijd potjes groente in de kast en diepvriesproducten. Salades zijn in deze tijd van t jaar ook lekker.
Scheelt veel tijd, kost weinig energie en is gezond

Login of registreer om te reageren
30-06-2017 om 14:24 uur

Helaas ook heel erg herkenbaar, lig ook iedere middag 1 a 2 uur op bed.
Ik probeer altijd wel gezond te koken ondanks de vermoeidheid, soms ook extra vitamine C en D en veel fruit.

Login of registreer om te reageren
30-06-2017 om 16:22 uur

Als je 's middags werkt, kan je misschien 's ochtends al voorbereidingen doen voor het eten of zelfs al koken zodat je het na werk alleen hoeft op te warmen.

Ik herken de vermoeidheid ook. Ben na een flinke exacerbatie minder gaan werken en op de dagen dat ik thuis ben, slaap ik vaak nog 's middags.

Login of registreer om te reageren
30-06-2017 om 19:19 uur

Helaas, benauwdheid zorgt voor vermoeidheid! Ook ik heb echt elke middag na mijn werk eerst slaap nodig, en als ik erg benauwd ben is het nog erger. Alles kost meer moeite als je minder zuurstof binnenkrijgt en alles wat je doet kost extra energie. En sommige dingen zijn moeilijk te combineren met ademhalen, eten bijvoorbeeld vind ik al een inspanning soms op zich

Login of registreer om te reageren