Schimmel infectie in mond/keel door gebruik Foster.

04-07-2017 om 05:16 uur

Hallo medewerkers van de advieslijn hier,

Omdat ik makkelijk schimmelinfectie krijg wil ik zeer graag advies. Een aantal jaar geleden kreeg ik van de longarts Foster voor geschreven. Aanvankelijk was ik zeer tevreden want het hoesten werd veel minder. Na een tijd van gebruik kreeg ik behoorlijke schimmel infectie en daarvoor een schimmel dodend minddel gehad. Keer op keer kwam het terug.

Daar door heb ik toen besloten in overleg met de arts om te stoppen met Foster. Ging toen over op Atimos.

Nu jaren later en veel gehoest verder. En ook vaak problemen met de luchtwegen, heb ik toch maar weer voorgesteld om met de Foster te beginnen. Misschien zou ik er nu wel tegen kunnen. Ook dacht ik dat ik misschien niet goed inhaleerde.

Nu let ik, door te kijken met klein spiegeltje en zaklantaarn, of er weer witte plekjes ontstaan in mijn keel. En jawel hoor het begint weer.

Graag advies van jullie? Wat kan ik zelf nog doen? Wil zo graag goed resultaat. Of toch alleen Atimos gaan gebruiken met als nodig is een snelwerkende puff?

Hopelijk krijg ik reacties en neemt het de onzekerheid weg.

Groetjes hofsi

Login of registreer om te reageren
04-07-2017 om 07:10 uur

Heb je wel eens een andere ontstekingsremmer geprobeerd? Of singulair, dat is een tablet.

Login of registreer om te reageren
04-07-2017 om 09:09 uur

Heel vervelend die schimmel. Maar het is een bekende bijwerking van Foster; je moet dan ook na inhalatie direct GOED spoelen. Ik gorgel ook mijn keel zo veel mogelijk schoon; nog nooit schimmel gehad.

Succes!

Login of registreer om te reageren
04-07-2017 om 10:19 uur

Beste Hofsi,

Ontstekingsremmers veroorzaken helaas vaak een schimmelinfectie in de mond/keel. Het is een kwestie van uitproberen welk medicijn de minste bijwerking geeft. Als er een ontstekingsremmer is voorgeschreven is alleen Atimos met daarnaast een kortwerkende luchtwegverwijder geen optimale behandeling, maar bespreek opnieuw met je arts of dit verantwoord is.
Ik ga er vanuit dat je de Foster inhaleert met een voorzetkamer. Als dit niet zo is dan kan dit soms helpen evenals inhaleren voor het eten of een lepel vla of yoghurt vooraf nemen. De tip om goed te spoelen en gorgelen van VonJot kan ook helpen.

Met vriendelijke groet,
advieslijn

Login of registreer om te reageren
05-07-2017 om 07:49 uur
Reactie op Daantje

Heb je wel eens een andere ontstekingsremmer geprobeerd? Of singulair, dat is een tablet.

Dank je voor de tip. Wist niet dat er ook een tablet was in plaats van een ontstekings remmende puff.

Login of registreer om te reageren
05-07-2017 om 07:53 uur
Reactie op VonJot

Heel vervelend die schimmel. Maar het is een bekende bijwerking van Foster; je moet dan ook na inhalatie direct GOED spoelen. Ik gorgel ook mijn keel zo veel mogelijk schoon; nog nooit schimmel gehad.

Succes!

Ja goed spoelen en gorgelen doe ik zeker. Misschien in het verleden niet zo goed gedaan. Ben met volle moed weer begonnen maar zag dat ik voor ik begon al een wit vlekje in de keel had. Dus nu extra opletten. Kreeg de tip van de huisartsen ondersteuner om citroensap of grapefruit sap te drinken. Lijkt te helpen. Ook best lekker. Ook gist producten mijden.

Login of registreer om te reageren
05-07-2017 om 07:56 uur
Reactie op Longfonds Advieslijn

Beste Hofsi,

Ontstekingsremmers veroorzaken helaas vaak een schimmelinfectie in de mond/keel. Het is een kwestie van uitproberen welk medicijn de minste bijwerking geeft. Als er een ontstekingsremmer is voorgeschreven is alleen Atimos met daarnaast een kortwerkende luchtwegverwijder geen optimale behandeling, maar bespreek opnieuw met je arts of dit verantwoord is.
Ik ga er vanuit dat je de Foster inhaleert met een voorzetkamer. Als dit niet zo is dan kan dit soms helpen evenals inhaleren voor het eten of een lepel vla of yoghurt vooraf nemen. De tip om goed te spoelen en gorgelen van VonJot kan ook helpen.

Met vriendelijke groet,
advieslijn

Hallo medewerker van de advies lijn,

Heb jammer genoeg zeer snel last van schimmel infectie, maar wist niet dat een andere puf met het zelfde doe misschien minder problemen zou geven. Ik neem het mee in gedachten voor als ik weer naar de longarts ga. Ook de tip van iemand die hierboven schreef dat er iets in pil vorm is.

Login of registreer om te reageren
06-07-2017 om 16:17 uur

Hallo hofsie,

Gorgelen met bosbessensap kan ook helpen. Niet te al enthousiast door hele mond spoelen, krijg je blauwe tanden. Met grapefruitsap moet je voorzichtig zijn. Dit verstoort soms de werking van andere medicijnen. Ik neem aan dat je apotheek dit voor je gecontroleerd heeft.

Login of registreer om te reageren
11-07-2017 om 10:06 uur
Reactie op Spirit

Hallo hofsie,

Gorgelen met bosbessensap kan ook helpen. Niet te al enthousiast door hele mond spoelen, krijg je blauwe tanden. Met grapefruitsap moet je voorzichtig zijn. Dit verstoort soms de werking van andere medicijnen. Ik neem aan dat je apotheek dit voor je gecontroleerd heeft.

[mod break] dubbele quotes weggehaald. VonJot [/mod break]

Login of registreer om te reageren
11-07-2017 om 10:11 uur

Hallo Spirit,

Gebruik nu de Foster al weer beina 2 weken en het lijkt mij te lukken. Begin me ook beter te voelen. Hoest aanmerkelijk minder. De longarts vertelde mij dat ook de neusspray wel eens het probleem zou kunnen zijn. Ben daar mee gestopt maar kreeg weer een hele dichte neus. Toen de helft van de dossering en nu lijkt het goed te gaan. Verder pers ik een perssinasapel plus een citroen en neem ik dit na het gorgelen. Of grapefruit mag van de apotheek weet ik niet. Waar zou dat kwaad voor kunnen? Weet jij dat? He wat ben ik blij met jullie. Eindelijk komt er wat duidelijkheid. Bedankt

Login of registreer om te reageren
11-07-2017 om 19:59 uur

Voor zo ver ik weet kan grapefruit sap bij bepaalde medicijnen de werking van dat medicijn verhogen of juist verminderen.Bijvoorbeeld bij antihistamine zoals loratadine of bij bepaalde antibiotica. Apotheker of arts zal je als het goed is waarschuwen.

Groetjes,

Spirit

Login of registreer om te reageren