Astma en narcose

12-07-2017 om 09:10 uur

Goedemorgen, ik ben 41 en heb astma! Nu ben ik al een jaar bezig voor operatie plaatsen nieuwe middenoor implantaat. Helaas is de operatie al 3 keer uitgesteld vanwege koorts en benauwdheid. Afgelopen maandag lag ik al helemaal klaar had vernevelaar gehad en medicatie om rustig te worden . Maar door oplopende koorts is door anesthesie en KNO arts besloten dat de operatie weer niet door kan gaan. Nu moet ik weer wachten tot oktober. Ik wordt er moedeloos en verdrietig van. Mijn lichaam was er ook op ingesteld dat ik zware operatie moet ondergaan en 4 weken rust moet houden!
Nu heb ik voor donderdag een afspraak bij de longarts! Ik zou graag idee tips willen om het met de longarts te kunnen bespreken, zodat het in oktober wel door kan gaan

Login of registreer om te reageren
12-07-2017 om 20:17 uur

Hallo Cinderella,

Dat is echt super akelig. Ik zie dat je morgen naar de longarts moet en graag wat tips wil.
Zelf kan ik je geen tips geven. heb hier geen ervaring mee. Zoek even op het forum want ik geloof dat er wel iets op staat over tandartsbezoek/kaakchirurg en dan vooraf beginnen met prednison/prednisolon om in zo goed mogelijke conditie te zijn. Misschien heb je hier iets aan.

Sterkte en succes met een goede oplossing vinden zodat de operatie in oktober wel door kan gaan.

groetjes,

Spirit

Login of registreer om te reageren
13-07-2017 om 07:56 uur

Beste Cinderella,

Ik kan me voorstellen dat je hier moedeloos en verdrietig van wordt. Het lijkt of je astma niet helemaal onder controle is. Misschien kan de longarts je onderhoudsmedicatie aanpassen. Soms wordt kortdurend prednison gegeven bij een zware operatie.

Succes bij de longarts vandaag. Ik hoop dat jullie samen een oplossing vinden, zodat de operatie in oktober zeker door kan gaan. Heel veel sterkte.

Met vriendelijke groet,
De Advieslijn

Login of registreer om te reageren