Voelt niet goed

18-07-2017 om 11:48 uur

Beste .,

Mijn zoon van nu bijna drie is een atopisch jongetje met vanaf zijn start eczeem, allergieën etc. Nu in februari voor eerst opgenomen ivm extreme benauwdheid. Sinds dien hebben we ventolin wat ik elke twee weken weer een paar dagen gebruik ivm piepen/zagen/hoesten. Dan knapt hij met 4 keer 10 om de 4 uur op.
Nu echter voor de tweede keer via huisarts prednison. Nu vanmorgen weer ivm kortademig, hoesten, piepen en zagen. Hij is nog wel aan het spelen maar erg duidelijk uit zijn doen (eet en drinkt weinig/niet). De huisarts zegt: puf zoveel je wilt ventolin. En hoog flixotide op.. en als het morgen nog zo is starten met prednison. Maar als hij dan bij me ligt en ik zie hoeveel moeite hij heeft met inademen.. en ik dan moet blijven puffen want werkt maar 10 min.. dan twijfel ik. Wat denken jullie? Moet ik afgaan op mijn gevoel of vertrouwen op de huisarts?
Bedank alvast!!

Login of registreer om te reageren
18-07-2017 om 13:12 uur

Puffen zoveel je wilt lijkt me echt niet goed. Toch wel met een max aantal keren per dag neem ik aan?

Login of registreer om te reageren
18-07-2017 om 14:39 uur

Is hij bekend met de kinderarts. Zo ja daar contact mee opnemen. En anders laten doorverwijzen

Sterkte met je kleine mannetje!

Login of registreer om te reageren
18-07-2017 om 16:09 uur

Hoi Lotte, Doen wat emsepems je aanraadt, verwijzing vragen voor kinder(long)arts. Als ventolin maar 10 minuten werkt, is er meer aan de hand en moet er ingegrepen worden. Je moedergevoel zegt het ook "voelt niet goed". Luister daar maar naar.
Veel sterkte!

Login of registreer om te reageren
18-07-2017 om 18:53 uur

Ja hij ja bekend bij de kinderarts. Ik heb vandaag opgeteld meer dan 55 pufjes gegeven... en na 2 uur om de 15 minuten puffen (4 keer) knapte hij langzaam op en zit ik nu op elk uur...

Login of registreer om te reageren
18-07-2017 om 19:51 uur

Bizar lotte, 55 pufjes, dit gaat echt niet goed zo. Morgen de kinderarts bellen!

Login of registreer om te reageren
18-07-2017 om 20:02 uur

55 is echt veeeel te veel... inderdaad morgen gelijk bellen desnoods vanavond / vannacht al

Login of registreer om te reageren
18-07-2017 om 20:05 uur

Idd, als je kindje vannacht weer benauwder wordt niet twijfelen maar in de auto zetten en naar het ziekenhuis!

Login of registreer om te reageren
18-07-2017 om 20:08 uur

Wacht alsjeblieft niet het antwoord van de longarts af. Omdat de longartsen hier in hun vrije tijd vragen beantwoorden kan dit een tijdje duren. Spoedvragen horen hier dus eigenlijk niet thuis.

Login of registreer om te reageren
19-07-2017 om 05:12 uur

Bedankt allemaal. Het is in die zin geen spoedvraag hoor. Het is vooral mijn twijfel wat te doen in deze situaties en na jullie antwoorden is doorpakken en naar de kinderartsen dus het juiste. Vannacht ging rustig. Als ik had blijven twijfelen of geen verbetering zat ik zeker op de seh.
Bedankt allemaal voor de reacties. Geeft mij richting in Mn gevoel van twijfel.

Login of registreer om te reageren
19-07-2017 om 06:17 uur

Blij dat het vanacht 'rustig' was. Ik zou de ha overslaan en naar de kinderarts bellen.
55 pufjes is bizar veel. En zoveel ventolin puffen tot het helpt is geen goed advies vind ik.
ik wil je niet bang maken, maar je kunt door erg benauwd zijn overlijden ( al gebeurd dat door goede medicatie gelukkig niet verl meer )

Sterkte

Login of registreer om te reageren