waarom kon ik niet meer mijn werk doen?

31-07-2017 om 08:28 uur

Hoi ,
Ik heb een vraag. (soory als maak ik veel fouten ,mij nederlans in nog niet perfect )
Toen was ik kind had ik vaak Bronchitis ontsteking , mesnatal vanaf oktober tot en met maart was ik ziek.
Toen was ik 15 jaar had ike geen meer last van bronchitis onsteking.
BIj mijn familie mijn moeder en moeder van mijn moeder hebben astma .

En van af oktober had ik veel last met benauwd , hoesten , hooikorts, vermoiend , menstal op werk(ik ben asissten van veredelar, ik werk vaak in kas met verchilinde rassen groenten) ,maar ook met ander pleken (thuis , buitenhuis,etc).Heb ik diagnose van huisarts gekregen astma, ook medicjinen de bij maar was niet beter , begonnen erger worden had ik veel benauwd, dus hij vond dat moet ik prikkels verdwijderen . Door dat ben ik nu met allergologie afdeling bezig paar manden.
Met huistesten kmt uit dat heb ik huisstofmijt , grassenpollen ,aubergine allergie, en waarchijnlijk Bronchiale hyperreactiviteit. Nu moet ik 4 weeken 3 keer per dag longfunctie meter met peak flow meter .(2 weeken in kaas 2 op kantor.) En ik had veel pijn aan mij borstkast met onderzoek komt uit dat heb ik nog refluks de bij.

Ik vroeg mijn af waarom kon ik niet meer maar werkt doen , als vroger was dit mogelijk? En is dat normaal dat met astma kreg je nog andere ziekte de bij bijvorbeld refluks?

Login of registreer om te reageren
31-07-2017 om 18:08 uur

@inka26
Welkom op het Longforum. Geen zorgen over je Nederlands, komt goed. Ik ben geen arts en van astma weet ik weinig maar wat je schrijft herken ik wel. Reflux en astma gaan vaak samen. Ook andere klachten verschijnen vaak als de astma erger wordt. Maar als ik je goed begrijp dan is je vraag: waarom gebeurt dit nu terwijl je vroeger geen of minder klachten had. Dat weet niemand. Er kan een externe prikkel zijn, een trigger dus. De huisarts vermoedde dat al. Maar mijn eigen ervaring is dat leeftijd ook een rol kan spelen. Iemand kan jaren in gezondheid werken maar plotseling begint een latent aanwezige aandoening voor problemen te zorgen. De trigger kan dan bijvoorbeeld zijn: een verminderde weerstand als gevolg van algehele verzwakking van het immuunsysteem. Voor het moment lijkt het me raadzaam om de adviezen van de huisarts te volgen.

Login of registreer om te reageren
04-09-2017 om 15:39 uur

Ik heb nooit longklachten gehad alleen verkoudheid en met mijn 42 op eens benauwd en pijn op borst en 3 maanden ziektewet.
Heb nu 9jaar astma en sinds april 2016 afgekeurd het kan zomaar gebeuren!

Login of registreer om te reageren