abnormaal veel plasssen, vooral 's nachts

02-08-2017 om 18:09 uur

hallo
sinds een aantal weken, moet ik 's nacht ongeveer om het anderhalfuur en overdag l gaan plassen en niet weinig, echt volle blaas....
ben 60 jaar en dit nog nooit gehad, na wat gegoogel ben ik te weten gekomen dat als er vocht opgeslagen wordt omdat je hart harder moet werken bij copd, je last kan hebben van overvloedig plassen.
enkele ervaringen of tips omtrent dit, ben wel erg geschrokken van het woord "vocht ophouden" (achter longen of in benen). na de diagnose COPD3 begin dit jaar, kan ik er geen complicatie meer bij hebben, heb het zo al moeilijk genoeg met de beperkingen van COPD

Login of registreer om te reageren
02-08-2017 om 19:10 uur

Heb je je glucose spiegel al eens laten controleren? Dit "plasgedrag" is heel vaak een keiharde aanwijzing voor opkomende diabetes (type 2)...
Even bij de huisarts langs dus!

Login of registreer om te reageren
02-08-2017 om 20:51 uur

Vonjot, dan moet hij er ook wel extreem veel dorst bij hebben enzo.
Drink je veel vangeel?
Koffie bijvoorbeeld kan ook dit effect geven ook als je er voorheen nooit last van had.
Het kan ook gewoon de leeftijd zijn....

Login of registreer om te reageren
03-08-2017 om 06:15 uur

Ik plas s morgens absurd veel. Denk wel eens dat t van de medicatie komt. (Astma)

Suiker wordt standaart regelmatig gecontroleerd, is t niet

Login of registreer om te reageren
03-08-2017 om 07:11 uur

Gebruik je medicatie die vocht afdrijvend werkt? Theolair kan dat bijvoorbeeld ook veroorzaken.

Login of registreer om te reageren
03-08-2017 om 07:28 uur
Reactie op Stefanie

Vonjot, dan moet hij er ook wel extreem veel dorst bij hebben enzo.

Nou nee hoor... Ik kreeg spontaan diabetes-2 van de Prednisolon stootkuur. Geen extreme dorst en zo, maar wel het bed natplassen... Het gaat niet altijd volgens de "regeltjes", Stefanie, was het maar waar!

Login of registreer om te reageren
03-08-2017 om 12:13 uur

Er zijn altijd uitzonderingen Vanjot maar ik zie hier vaak bij een bepaald symptoom meteen advies om een bepaalde ziekte na te laten kijken en vaak is dat veel te voorbarig en/of angstaanjagend

Login of registreer om te reageren
03-08-2017 om 15:57 uur

Suiker testen is toch geen big deal? Kan je zelf ook... Kleine moeite om erger te voorkomen of gerustgesteld te worden. Ieder moet het voor zich weten, maar ik geef een antwoord en welgemeend advies op een vraag. Graag iedereen in de eigen waarde laten svp...

Login of registreer om te reageren
03-08-2017 om 17:09 uur

mijn bloed is twee maanden geleden nagekeken, niets gehoord van suikerziekte
ik drink al jaren heel veel: water, soms frisdrank, één kopje koffie 's morgens, absoluut geen alcohol en ik ben nog nooit uit mijn bed gemoeten om te plassen 's nachts.....

Login of registreer om te reageren
03-08-2017 om 17:16 uur

Ben je een man of vrouw? Voor zover ik weet kunnen zeker bij mannen deze klachten leeftijdgerelateerd zijn.
Misschien eens meten hoeveel je werkelijk plast en als dat meer is dan je zou verwachten of buitensporig zou zijn, zou k contact opnemen met de ha

Login of registreer om te reageren
03-08-2017 om 17:24 uur

Mijn vader had dezelfde klachten,bij hem komt het omdat hij ivm zijn copd4 en hartfalen het vocht niet meer goed kan afdrijven.
Omdat je snachts plat ligt moet je juist dan veel naar het toilet.

Login of registreer om te reageren