Stoppen met roken

24-08-2017 om 16:04 uur

Hallo
Vanaf vandaag mij hier ook aangemeldt op het longforum.
Heb een maand geleden te horen gekregen dat ik beginnende copd heb.
Ik heb 17 jaar gerookt dus ja ik weet het het is mijn eigen fout.
Ik ben nu twee weken gestopt met roken maar het is niet gemakkelijk en hoop dat ik het "nicotine monster" kan verslaan want mits ik nog maar 38 jaar ben zou het heel dom zijn te blijven roken met alle gevolgen vandien.

Login of registreer om te reageren
24-08-2017 om 17:08 uur

Hoi Tamina,
Welkom en zoals bij meerdere mensen op dit forum is roken, eigenlijk het stoppen met roken
een belangrijk punt. Wat goed dat je al twee weken gestopt bent.
Laat je beginnende COPD een beginnende COPD blijven door geen sigaret meer aan te raken.
Wees ervan overtuigd dat jij je "nicotine monster" kunt verslaan, het belangrijkste gevecht in en voor je leven.
Je zult ongelofelijk trots op jezelf zijn. Heel veel sterkte!
Joop

Login of registreer om te reageren
24-08-2017 om 18:29 uur

Tamina, welkom en goed hoor dat je sterker bent dan de nicotine. Volhouden hoor, want jij bent de baas.
Groetjes

Login of registreer om te reageren
25-08-2017 om 06:54 uur

Welkom hier op dit forum.
Stoppen met roken is idd. wel een "dingetje" en vele weten dat het soms een moeilijk proces is.
Je weet iig. dat het absoluut noodzakelijk is dat je stopt. Misschien kun je daarin de motivatie vinden.
Overlevingsdrang is vaak een zeer sterke drijfveer.
Misschien heb je wat aan deze site die er is speciaal voor stoppers.
Als voormalig roker en stopper ben ik wel nieuwsgierig naar hoe jij dat stoppen (hebt) aangepakt.
In ieder geval: Succes d'r mee.

Login of registreer om te reageren
25-08-2017 om 09:50 uur

Hallo Balling,
Ik neem de medicatie champix neemt de ontwenningsverschijnselen weg maar niet dat wat in je hoofdje zit.
Het feit dat de sigaret mij langzaam zal verstikken geeft mij dan de moed om te vechten ook sta ik onder begeleiding bij een pschycholoog en bij tabakstop die mij elke week mee opvolgen en moed geven vol te houden.

Login of registreer om te reageren
25-08-2017 om 11:04 uur

Welkom Tamina,

Ik zelf weet sinds januari dit jaar dat ik COPD Gold2 heb, maar stoppen met roken is het enige best werkende medicijn die je jezelf kunt geven.

Ik zelf ben nu een klein jaar gestopt en het is echt een weelde.

Sterkte en zet hem op

Login of registreer om te reageren
25-08-2017 om 16:03 uur

Proficiat boemer met je geslaagde stop poging ik volg je raad op

Login of registreer om te reageren