kees61

26-08-2017 om 18:37 uur

hoi allemaal. ik zal me eerst even voorstellen. ik ben kees 61 jaar. heb sinds kort de diagnose gehad van mijn huisarts dat ik copd heb fase twee gold. dat ik iets aan mijn longen had vermoede ik al een tydje,maar dacht dat het een koudje was. ook kreeg ik het nachts steeds benauwder en moest morgens ook heftig hoesten en slijm opspugen. ongeveer 6 weken geleden ging ik met mijn zoon wandelen op de heide en het was heel warm en kreeg ik plots bijna geen lucht meer en voelde me beroerd worden. toen ben ik de maandag daarop naar de huisarts geweest. ik heb nu ipratropium bromide en voor middags spiriva.. ik mankeer al best veel , maar dit vind ik het ergste omdat het niet te stoppen is zoals ik gelezen heb en gehoord. mijn hobby's zijn vissen, wandelen en computeren en in de tuin werken. dit gaat moeilijker en moet de tijd nu nemen en dat vind ik echt waardeloos. dit was het zo beetje.
allemaal de groetjes kees

Login of registreer om te reageren
27-08-2017 om 09:14 uur

Hallo Kees, welkom op dit forum.

Ook ik heb sinds januari bekend met COPD Gold 2 met emfyseem, maar ik ben in behandeling bij een longarts nadat de huisarts afwijkingen had gesignaleerd bij een sperometrietest.

Nu een half jaar verder kan je met fysio, diƫtist en psycholoog een heel eind komen hoor.

Je tuin en het vissen komen wel weer, je moet leren er anders mee om te gaan en dat duurt wel even.

Werk aan je conditie en neem je medicijnen nauwkeurig en accepteer de copd en je zult zien dat je best weer wat kunt.

En als je rookt, direct proberen te stoppen, dat is eigenlijk het belangrijkste medicijn.

Sterkte met alles en zet hem op.
Dit forum kan je ook helpen als je met vragen zit.

Login of registreer om te reageren
29-08-2017 om 14:24 uur

Welkom Kees
Heel veel sterkte en leer het te accepteren verder sluit ik me bij boemer aan
Lees er veel over op het forum
Je staat er niet alleen voor
Groetjes

Login of registreer om te reageren