Jullie hulp nodig voor astma bij kind 4 jaar

28-08-2017 om 20:38 uur

Hallo

Ik ben zelf astma patient.
Ik heb zelf een dubbele longembolie meegemaakt.

Mijn zoontje nu 4 jaar kreeg met 8 weken een aanval zo benauwd. We dachten hem echt kwijt te raken. Het was midden in de nacht en hebben de dokterswacht gebeld. Ze kwamen niet dus zijn we naar hun gegaan. Twijfel astma of pseudokroep. Nadien kwamen de aanvallen vaker soms zeer heftig en elke periode zomer, winter, lente en herfst. Pseudokroep dan weer astma werd er gezegd men wist het niet. Na allergietest via bloed bleek hij kippeneiallergie. Hij kreeg een aantal keren zware kuren voor pseudokroep, hij kreeg longontsteking en zelfs dacht men een keer kinkhoest. Dit bleek niet zo na test. Ik zij steeds dit is astma ik werd niet gehoord. Door gestuurd naar de kinderarts voor de allergie. Maar ook deze zei het is pseudokroep of astma. Bij een aanval moest ik een filmpje sturen en sabutamol geven. Zou hij daarop reageren op sabutamol was het astma. Mensen die ik laat horen hoe bemauwd hij is schrikken echt heel erg. Niet lang na het bezoek bij de kinderarts volgde weer een zware aanval. Hij kwam er niet bovenop, viel af, zoooo moe en kon niet meer praten. Dokterswacht belde de ambu. Toen was het klaar voor ons en na gesprek met de kinderarts kwam er een longfunctietest en een allergiest.
Die was vandaag.
Hij moest blazen en toen 4 x sabutamol 10 inhalaties 10 minuten wachten.
Het was een verschil van 18% dat was duidelijk zij de assistent.
Hij had vandaag een hele goede dag.
De allergietest op de arm liet niks zien.
Nu heb ik een paar vragen:

Hoe betrouwbaar is een test op de arm net zo betrouwbaar als een bloedtest?
Wat zegt 18% verschil na blazen met sabutamol?
Wat is nu verstandig om naar te verzoeken?
De aanvallen worden steeds zwaarder, dure langer en komen vaker ook zijn gedrag verandert.
Morgen belt de kinderarts en ik wil op mijn strepen staan, maar ik heb tips nodig.
Ik zij ook sabutamol helpt in een zware aanval wel, maar te weinig.
Is Qvar geschikt voor kinderen als beschermer?
Wie kan mij tips geven die ik morgen mee kan nemen in het gesprek?

Alvast bedankt

Login of registreer om te reageren
28-08-2017 om 20:54 uur

Een allergiehuidtest is betrouwbaarder dan een bloedtest tenzij hij medicatie voor de allergie gebruikt (antihistamine) en daar niet van tevoren mee gestopt is.

Login of registreer om te reageren
29-08-2017 om 07:38 uur

De kinderarts heeft gebeld. Boven de 25% verschil met ventolin is astma hij had 18% en had een goede dag. Hij krijgt wel Qvar voorgeschreven. En zonodig ventolin. Is er iets moeten we bellen. En over 3 maanden terug. Dus geen astma en wel medicatie beetje tegenstrijdig. Maar mijn gevoel zegt dat hij ze nodig heeft.

Login of registreer om te reageren
29-08-2017 om 07:41 uur

Qvar is voor kinderen een goed en veelgebruikt medicijn omdat de deeltjes heel klein zijn en het medicijn daardoor goed in je longen terecht komt.

Login of registreer om te reageren
29-08-2017 om 07:49 uur

Ik gebruik zelf de zelfde medicatie. En ik hoop zo dat het helpt. Dat de medicatie de erge aanvallen vermindert.

Login of registreer om te reageren