Allergie en neus/long klachten verergerd...

04-09-2017 om 20:22 uur

Hallo allemaal,

Ik ben nieuw in de forum maar ik lees mee al een tijdje.

Ik wil graag jullie vragen om feedback wat er allergieën betref. Ik heb al meer dan 9 jaren, sinds ik naar Nederland ben verhuisd, last van alle symptomen van allergie. Kribels neus, keel, hoesten, slijm, pijnlijke oren, noem maar op.

Ik ben paar jaar geleden getest maar er kwam niets uit. Toch blijf ik de symptomen aanhouden. HA toch desloratadine gegeven, en dat heeft altijd mijn symptomen redelijk onder controle gehouden. Maar afgelopen 2 jaar wordt het als maar erger, ik werd allergische astma gediagnosticeerd sinds na de testen had ik geen stem meer en super benauwd maar mijn longen lijk verder goed te werken. Dus ik kreeg Foster 2 x 2 pufjes per dag.

Krijg ik ool regelmatig laast van sinusitis. Naar de KNO arts geweest, kreeg ik alle soorten neuspray zoals Avamis onder andere. Die helpen nauwelijks en nu 5 weken geleden kreeg ik flixonase, wat blijkt veel beter te werken. In begin 2 keer per dag maar nu naar 1 keer per dag sinds mijn neus en keel werd heel droog van.

Tot 2 weken geleden bleek deze aanpak goed te werken maar de afgelopen weken is het heel erg. Benauwd, kribelneus, keel, oren. Ik heb 1 week geleden zelfs 2 dagen achter elkaar paniekaanvallen gehad omdat ik geen adem kreeg. Vreselijk! Nog nooit zoiets mee gemaakt. Ik ben aan hyperventileren en kreeg geen lucht meer en het was net zoals in warmeen lucht adem.

Naturlijk terug naar de HA, kreeg oxazepan om rustig te worden. Maar verder was niets te zien in mijn longen/neus. Toen op advies van de dokter de desloratadine gestopt voor paar dagen.

Gisteren kreeg ik heel veel last van allergie dus ik een pilletje slikken en na half uur begon ik heel veel hartkloppingen en benauwheid te krijgen en vanochtend wakker geworden met veel jeuk, kribelneus en keel. Ik merk dat ik heb nu een nieuwe merk desloratadine sinds paar weken.

Heb iemand van jullie hier ervaring mee? Na veranderen van merk veel symptomen terug en nog verergerd?

Login of registreer om te reageren