Ff mezelf voorstellen

22-09-2017 om 09:36 uur

Ik ben Sylvia 48 getrouwd 2 kids.. na veelvoudige luchtweg ontstekingen en 2x een longembolie Ook gehoord dat mijn benauwdheid astma is..Om die reden me hier maar geregistreerd. Vorige week donderdagavond overgeven en geen lucht.. meteen starten met prednison vrijdag door huisarts naar kno verwezen ivm acute benauwdheid .... gevoelsmatig een brok in mijn keel maar slokdarm was niets mis mee... dus hup weer naar huis .. de benauwdheid hield aan en dinsdag weer huisarts toe die me doorstuurde naar spoedplein cwz....ze wilde een embolie uitsluiten.. gelukkig geen embolie .. maar astma met veel puffers per dag nu iets meer lucht maar zo moe dat zelfs eten soms teveel energie kost...elke inspanning is teveel... Ben ik te ongeduldig of had ik na een week puffers al wat meer lucht moeten hebben. Bedankt voor het lezen en voor de eventuele reacties -

Login of registreer om te reageren
22-09-2017 om 21:52 uur

Hallo Sylvia, welkom op dit forum. Nou als ik dit zo lees heb ik wel met je te doen. Begrijp heel goed dat je ongeduldig bent als je zo benauwd bent en zelfs eten soms teveel energie kost. Ik mag eigenlijk helemaal niet klagen als ik hier al die berichten lees. Heb wel perioden gekend van benauwdheid en hoesten en ben ook een paar keer naar een weekendarts geweest omdat ik het helemaal zat was en tegen de nacht opzag, maar nooit zoiets als een longembolie gehad. Eigenlijk ben ik het meestal alweer snel vergeten als het weer helemaal over is. Dus kan je helaas niet echt advies geven. Maar begrijp het wel.

Login of registreer om te reageren
23-09-2017 om 07:10 uur

Dank je wel Elisa .. ben een bezig bijtje en dan is in bed liggen een zeeer lastig iets... heb nog wat extra medicatie gekregen en heb goede hopp dat ik nu door de ergste benauwdheid heen ben... gister sinds een week weer iets aan vast voedsel gegeten.. en een slaapmedicatie gehad.. en voor mij doen erg lang geslapen... dus ben positief ingesteld en moet nu gewoon langzaam weer alles opstarten.. dank wel voor je reactie

Login of registreer om te reageren
23-09-2017 om 11:59 uur

Hoi Budje, welkom op het forum. We kunnen je beter helpen als we weten welke puffers je precies gekregen hebt, hoe vaak je ze moet inhaleren en de sterkte. En wat is de extra medicatie?
Na een week zou je zeker )een lichte) verbetering moeten kunnen voelen!

Login of registreer om te reageren
24-09-2017 om 09:10 uur

Hoi thirza, mijn medicijnlijst is fenprocoumon ( bloedverdunner) ivm longembolieen de alvesco 160 1x daags 2 putjes de ventolin 200mg 4 tot 6 keer per dag ipratropium 4 tot 6 x per dag... daarbij de montelukast 10 Mg 1 x daags... maagbeschermer... pantaprazol 40 Mg momenteel 2 x daags
Verders indometacine ivm hoofdpijnklachten gerelateerd door de hormonen/overgang.

En voor deze aanval slikte ik ook kurkuma en ymea
de kurkuma heeft mij pijnvrij gemaakt en hoef ik de prednison daarvoor nu niet meer te slikken... best een lijstje..

Login of registreer om te reageren
24-09-2017 om 09:55 uur

Kan je geen langwerkende luchtwegverwijder krijgen naast of ipv de ventolin en atrovent? Dan hoef je minder vaak te puffen op een dag.

Login of registreer om te reageren
24-09-2017 om 15:34 uur

Ik gebruikte de puffers heel weinig.. in dien nodig was vorig jaar het advies arts... nu deze zware aanval meteen zoveel puffers waarvan ik hoop dat dat straks gewoon weer word afgebouwd..

Login of registreer om te reageren
26-09-2017 om 10:08 uur

"Ik heb dit niet zelf bedacht en op het internet is er voldoende over te vinden.
Bij vragen mailen naar jwmenso@gmail.com . Ik ben een particulier en dus geen bedrijf, dat reclame maakt".

Da's nou een interessant verhaal en een zeer praktische aanwijzing waar veel astma/copd patienten iets aan zouden kunnen hebben. Als het klopt, wat je zegt, natuurlijk.
Ik zou daar graag hier van een longarts zijn/haar/neutraal gedachten over willen horen.
(Tsja! Dat moet zo tegenwoordig. Genderneutrale longarts staat zo.......Tja! Vreemd?)

Dat van particulier/bedrijf had je er niet bij hoeven zetten: Je "verkoopt" nl. niets

Login of registreer om te reageren
26-09-2017 om 12:46 uur
Reactie op Budje

Hoi thirza, mijn medicijnlijst is fenprocoumon ( bloedverdunner) ivm longembolieen de alvesco 160 1x daags 2 putjes de ventolin 200mg 4 tot 6 keer per dag ipratropium 4 tot 6 x per dag... daarbij de montelukast 10 Mg 1 x daags... maagbeschermer... pantaprazol 40 Mg momenteel 2 x daags
Verders indometacine ivm hoofdpijnklachten gerelateerd door de hormonen/overgang.

En voor deze aanval slikte ik ook kurkuma en ymea
de kurkuma heeft mij pijnvrij gemaakt en hoef ik de prednison daarvoor nu niet meer te slikken... best een lijstje..

Best indrukwekkend ja. Als je ventolin inhaleert, merk je dan korte tijd daarna wel verschil of helemaal niets? Let wel, je hoeft niet ineens het gevoel te hebben meer lucht te hebben, maar dat je daarna slijm makkelijker ophoest.
En inhalers zijn meestal om te voorkomen dat je benauwd(er) wordt en om je bescherming te bieden tegen aanvallen. Dus afbouwen moet echt in overleg met de arts en alleen de medicatie die niet noodzakelijk is voor onderhoud.
Omdat je zoveel verschillende medicijnen gebruikt, zal er denk ik wel gekeken worden naar de versterking of juist verzwakkende werking van de medicijnen onderling.
Voel je je intussen iets beter?

Login of registreer om te reageren
26-09-2017 om 14:51 uur
Reactie op balling

"Ik heb dit niet zelf bedacht en op het internet is er voldoende over te vinden.
Bij vragen mailen naar jwmenso@gmail.com . Ik ben een particulier en dus geen bedrijf, dat reclame maakt".

Da's nou een interessant verhaal en een zeer praktische aanwijzing waar veel astma/copd patienten iets aan zouden kunnen hebben. Als het klopt, wat je zegt, natuurlijk.
Ik zou daar graag hier van een longarts zijn/haar/neutraal gedachten over willen horen.
(Tsja! Dat moet zo tegenwoordig. Genderneutrale longarts staat zo.......Tja! Vreemd?)

Dat van particulier/bedrijf had je er niet bij hoeven zetten: Je "verkoopt" nl. niets

?? Was dit voor mij bedoeld
Sorry nieuw hier

Login of registreer om te reageren
26-09-2017 om 14:54 uur
Reactie op Thirza
Reactie op Budje
Hoi thirza, mijn medicijnlijst is fenprocoumon ( bloedverdunner) ivm longembolieen de alvesco 160 1x daags 2 putjes de ventolin 200mg 4 tot 6 keer per dag ipratropium 4 tot 6 x per dag... daarbij de montelukast 10 Mg 1 x daags... maagbeschermer... pantaprazol 40 Mg momenteel 2 x daags
Verders indometacine ivm hoofdpijnklachten gerelateerd door de hormonen/overgang.

En voor deze aanval slikte ik ook kurkuma en ymea
de kurkuma heeft mij pijnvrij gemaakt en hoef ik de prednison daarvoor nu niet meer te slikken... best een lijstje..

Best indrukwekkend ja. Als je ventolin inhaleert, merk je dan korte tijd daarna wel verschil of helemaal niets? Let wel, je hoeft niet ineens het gevoel te hebben meer lucht te hebben, maar dat je daarna slijm makkelijker ophoest.
En inhalers zijn meestal om te voorkomen dat je benauwd(er) wordt en om je bescherming te bieden tegen aanvallen. Dus afbouwen moet echt in overleg met de arts en alleen de medicatie die niet noodzakelijk is voor onderhoud.
Omdat je zoveel verschillende medicijnen gebruikt, zal er denk ik wel gekeken worden naar de versterking of juist verzwakkende werking van de medicijnen onderling.
Voel je je intussen iets beter?

Hoi hoi, ja ik heb inmiddels weer wat meer lucht.. en af en toe komt er wat slijm los.. ik moet 4 oktober terug naar longarts voor testen en zal natuurlijk dan overleggen wat minder mag of juist niet... ben weer een beetje in huis bezig maar snel moe... en ik probeer elke dag ff op de hometrainer te stappen.. gelukkig neemt mijn wederhelft de meeste huishoudelijke taken op zich

Login of registreer om te reageren