Kennis maken

22-09-2017 om 16:13 uur

Hallo ik ben Mirjam 50 jaar en kom uit zeeland. Ongeveer een week of 6 geleden bij de huisarts te horen gekregen ernstige astma en COPD gold 3. Met een doorverwijzing naar de longarts.
Jarenlang benauwdheids,- en vermoeidheidsklachten gehad alles werd op de langzaamwerkende schildklier geschoven en longfoto's gaven niets afwijkends aan. Maar goed nu is er duidelijkheid en een aantal inhalators erbij en het gaat redelijk. In iedergeval heb ik minder moeite met ademen dan zonder. Bij de longarts verwachtte ik niet dat ik iets anders te horen zou krijgen maar ik heb de diagnose ACOS gekregen...en de zuurstof opname in mijn bloed is 53% dat vond de longarts aan de lage kant! 2 oktober moet ik terug naar de Longverpleegkundige ik hoop dat zij of hij een aantal vragen kan beantwoorden. Op allergieën is bloed geprikt ik verwacht de uitslag bij de Longverpleegkundige.

Login of registreer om te reageren
22-09-2017 om 22:11 uur

Wat mij verteld is is dat astma copd overlap syndroom. Het schijnt dat er niet precies te zeggen is waar je het meeste last van hebt de astma of de copd? Het zou astma zijn als ik nooit gerookt had!!! Maar dat heb ik wel gedaan. Dus is het aannemelijk dat het ook copd is en gezien de test die ik in het ziekenhuis heb moeten doen heb ik een longcapaciteit van 90 of 95 % en een lagere uitademing het cijfer weet ik niet meer het was zoveel in 1 x ik heb het niet allemaal kunnen onthouden. Maar dit zijn zeker een aantal vragen voor de Longverpleegkundige. Ik lees hier ook veel over uitslagen die jullie hebben gekregen met waardes eraan verbonden ik ga iig mijn uitslagen ik papier vragen. Mvg. Mirjam

Login of registreer om te reageren
24-09-2017 om 21:09 uur

Bedankt Mirjam. Ik snap nog maar heel weinig van de terminologie.

Login of registreer om te reageren