Ingekomen stukken over rookoverlast worden niet gelezen

28-09-2017 om 22:10 uur

Beste Longfonds,

http://www.groenwitvlie.nl/tag/spam/

De lokale partij Groen Wit zegt dat de ingekomen stukken niet gelezen worden. Nu had ik begrepen dat het Longfonds ook iets had gestuurd over rook. Worden uw brieven wel gelezen door de lokale raadsleden?

Login of registreer om te reageren
29-09-2017 om 14:07 uur

@vragen
In dit geval spreek ik niet als moderator van het Longforum, maar strikt als privé- persoon. Ik heb geen inzage in eventuele communicatie tussen het Longfonds en Gemeenteraden.

De Raad lijkt vooral moeite te hebben met grote aantallen bijlagen. Ik meen tussen de regels door te lezen dat de Raadsleden wel bereid zouden zijn om korte stukken te lezen. Misschien helpt het om de Raad een korte vraag te stellen, bijvoorbeeld "Op welke manier kan ik de Raad om hulp vragen bij problemen door rookoverlast" of iets dergelijks. Zo kort mogelijk, en netjes geformuleerd. Je hebt dan niet alleen hun aandacht, maar ook zouden ze mogelijk de morele verplichting kunnen voelen om je vraag te beantwoorden. Wat wel uit hun standpunt blijkt is dat de Raad je een ban geeft als je doorgaat met ze te bestoken met te veel informatie. Ook blijkt duidelijk dat het nog niet te laat is. In feite zeggen ze dat ze er niet veel aan kunnen doen, maar wel bereid zouden zijn om je argumenten te vernemen.

Login of registreer om te reageren
29-09-2017 om 14:49 uur

Ach ja! Die politiek en overheid dus.
"zouden ze mogelijk de morele verplichting kunnen voelen om je vraag te beantwoorden".
Als dat zo zou zijn dan mogen deze "politici" wat mij betreft met pek en veren de Noordzee op worden gebonjourd.

Een politicus heeft de politieke plicht, vragen vanuit de samenleving te adresseren. Het is de kern van zijn bestaan en van de democratie.

Login of registreer om te reageren
29-09-2017 om 15:40 uur

Je hebt natuurlijk gelijk balling maar het leek me contraproductief om de vraagsteller te adviseren de platte mestkar naar buiten te rijden. Maar ik begrijp je standpunt heel goed.

Login of registreer om te reageren
02-10-2017 om 07:35 uur

Beste,

Dit is niet de plek om dit soort vragen te stellen. Neem evt. contact op met de afdeling service van het Longfonds.

Met vriendelijke groet,
de advieslijn

Login of registreer om te reageren