Longembolie

18-10-2017 om 12:16 uur

Hallo.
Ik ben Sara en ben 52 jaar.
Ik ben in januari gestopt met roken. Mede door het feit dat ik COPD heb.
Ik begon me al snel wat beter te voelen en ging meer en meer wandelen.
Na een paar weken werd mijn conditie minder. Sneller vermoeid.
Ik vond dit wel wat vreemd en ging naar de HA.
Deze stuurde me door voor foto’s omdat ze iets hoorde.
Op de foto’s was van alles te zien dus werd ik doorverwezen naar de longarts.
Van hem moest ik een scan laten maken en daar was ook van alles te zien maar nog steeds onduidelijk.
Daarom een petscan. Deze gaf ook niet genoeg informatie waarna ze “even” een longpunctie voorstelden. Die ging niet helemaal zoals het moest. Ik moest veel bloed ophoesten en een nachtje in het Z-H blijven.
De uitslag van de punctie was dat er lymfeklierweefsel in mijn longen zat.
Ik moest dus geopereerd worden om te kijken of het goed of kwaadaardig was.
Een wigresectie volgde in het UZ in Gent.
Na 10 dagen kreeg ik de uitslag dat het goedaardig was maar dat dit weefsel nooit meer weg zou gaan omdat dit dan weer groter en dan weer kleiner is....het woekert dus als het ware.
Na 6 weken op controle bij de LA en kon weer gelijk blijven.
Ik had niet echt klachten, enkel nog steeds kortademig. Er bleken meerdere longembolietjes zoals hij het noemde te zitten.
Hij nam me gelijk op en kreeg Xarelto voorgeschreven.
Deze heb ik 4 maanden in moeten nemen en na deze 4 maanden kreeg ik weer een scan.
Longembolietjes waren weg en ik mocht stoppen met de Xarelto.
Nu blijf ik wel onder strenge controle staan. Elke 3 maanden een scan en daarna op controle naar de LA.
Ik ben en blijf echter nog steeds vermoeid en kortademig ondanks dat ik nu 2 keer per week naar revalidatie ga.
Ben nu een beetje verkouden en heb wel last van mijn bovenrug op de plek waar mijn longen zitten.
Ik heb geen trombosebenen.
Zou het kunnen dat ik misschien weer een embolie heb of zou het van mijn weliswaar lichte verkoudheid kunnen komen?
En ja meerdere zullen zeggen dat ik naar mijn LA moet, maar dan ben ik misschien een zeur.
Ik loop namelijk nogal eens naar het Z-H.
Reacties zijn welkom.

Login of registreer om te reageren
18-10-2017 om 13:13 uur

Terug naar je longarts.
En vermoeidheid blijft nog wel even.

voor meer info www. hartenvaatgroep.nl en diagnose groep trombose ( besloten groep)

Login of registreer om te reageren