Heb ruim 10 maanden last van hoesten en slijm

20-10-2017 om 22:31 uur

Ff mezelf aan jullie voorstellen. Jam 43 jaar getrouwd en 3 kids. Ik rook al 28 jaar. Sinds vorige jaar heb ik veel last van hoesten. Ik hoest hele dag door. Ook snachts heb ik hier last van. Bij elke hoest komt slijm. 6 maanden gelden ben ik bij de huisarts hiervoor geweest. Was voor mij niet makkelijk om naar de huisarts te gaan want de laatste keer dat ik bij de huisarts was, was 9 jaar geleden. Ik ben eenmaal zo, ga niet zograag naar de huisarts. De huisarts had me doorverwezen om een rontgenfoto te laten maken. Op de foto kon men niets afwijkend zien. De huisarts heeft me toen medicatie/ antibiotica voor geshreven helaas niet geholpen. Vervolgens pufjes voorgeschreven weet de naam niet exact maar iets van spiriva of spirictiva.
Mijn vraag aan jullie. Heeft iemand van jullie ook zollang last gehad van hoesten of wat zou dat zijn.
Alvast bedankt voor jullie reacties.

Gr. Jam

Login of registreer om te reageren
21-10-2017 om 07:41 uur

Beste Jam,
Ook ik heb al lang last van hoesten,
dit is anderhalf jaar geleden begonnen en is nog niet voorbij.
Het eerste en meest belangrijke is stoppen met roken.
Mij is dat gelukt door me goed voor te bereiden.
Voor ieder van ons die stopt met roken is dit een persoonlijk traject.
Wat er daarna gebeurt is niet te voorspellen.
Bij mij duurde het wel even voordat je de positieve effecten zag.
Langdurig hoesten in combinatie met roken is geen goede weg om te volgen.
Heel veel sterkte en succes met de besluiten die je gaat nemen.
Joop60

Login of registreer om te reageren
21-10-2017 om 15:21 uur

Los van het roken is de klacht van hoesten en slijm voor mij ook bekend. Ben geen roker en zelfs ook geen alcohol drinker. Heb vanaf 1977 gewerkt als schilder en daarmee veel schadelijke stoffen en oplosmiddelen ingeademd. Verder was stof van hout, staal en alumium ook niet ideaal. Heb nu tussen 1990 en 2016 twee maal in het ziekenhuis gelegen op de longafdeling. De laatste keer was dit in november 2016. Daar kwam ook nog hartklachten bij. Door medicijngebruik is het hoesten en slijm verdwenen. Betekent wel dat de gezondheid minder wordt. Paar honder euro aan medicijnen per jaar is wat ik er voor moet over hebben om weer redelijk gezond te zijn. In huis zijn geen bloemen en planten en ook geen huisdieren. Slaapkamer is voorzien van laminaat. Welke medicijnen is niet belangrijk. Wel extra maatregelen voor jezelf en onder alle omstandigheden even naar buiten. Door dat ik geen auto heb ben ik ook door weer en wind op de fiets naar mijn werk in de omgeving. Hou vol. Vraag ook hulp van anderen of van buren. Wens je veel sterkte. Marinus57.

Login of registreer om te reageren
21-10-2017 om 19:04 uur

Marinus57 en Joop60 zeer dank voor jullie reactie. Sinds het plaatsen van deze topic ben ikserieus aan het nadenken om te stoppen met roken. Ik heb het gevoel dat er moment gaat komen om te stoppen met roken. Het feit dat ik hele tijd hieraan denk geeft me het besef dat ik moet stopen en dat ervaar ik als positief. Nogmaals veel dank voor jullie reactie en wens ik jullie het alle beste gr.jam

Login of registreer om te reageren
22-10-2017 om 09:37 uur

Beste Jam,
Gefeliciteerd met het zetten van de eerste stap.
Je groeit naar het stoppen toe.
Succes en beterschap

Login of registreer om te reageren