Extreme berkallergie

23-10-2017 om 19:21 uur

Goedenavond,

Misschien niet het goede forum maar weet niet meer waar ik geholpen sn worden.

Mijn naam is Luuk en ik kamp sinds drie jaar met een erg vervelend probleem. Ik heb sinds drie jaar een extreme berkenallergie opgebouwd. Ze zeggen dat je daar alleen in het begin van het jaar last van hebt maar ik het komt nu op een punt dat ik het altijd heb.

Het begon allemaal toen ik een gebroken neus opliep en hier te lang mee ben door gelopen is er een ontsteking in mijn holtes gaan zitten die helemaal naar mijn diepste holtes is gegaan. Ik heb toen mijn leus laten rechtzetten maar toen kwamen ze er achter dat die hevige ontsteking er zat. Toen ben ik nogmaals onder met mes gegaan en heb ik in mijn hoofd me holtes laten vergroten om zo de kans dat er een ontsteking kon vormen te verkleinen en dat het slijm makkelijker kan wegstromen.

Omdat er zo heftige ontsteking zat heb ik Dexamethason gekregen voor vier weken.

Daarnaast ben ik toen begonnen met rupafin anti allergie tabletten en dymista Neusspray. Dit gebruik ik nog dagelijks.

Na een twee weken voelde ik mij weer een stuk beter en na drie weken helemaal het mannetje. Tot dat ik stopte met rupafin, de klachten kwamen na zo’n twee weken weer terug.

Wij zijn nu een jaar verder en heb in totaal vier kuren van den maand rupafin gehad. En elke keer herhaald het, na twee weken weer helemaal beter en een week ongeveer na het stoppen met het middel komt het terug. Vorige keer toen ik was gestopt heeft er zelfs een grote poliep zich gevormd in mijn neus. En nu is het zo erg dat ik al twee weken geen smaak meer heb en dit vind ik nog het ergste:(

Naast deze klachten heb ik dagelijks te maken met:
Continue verkouden en slijm
Erg vermoeid
En het smaakprobleem

Ik ben in behandeling bij dokter Bakker in het Groene Hart ziekenhuis en helaas geeft hij aan dat ik uitbehandeld ben. Ik ben radeloos en ben nu zelfs onder behandeling bij een homeopaat.

Ik richt mij tot jullie om te vragen of er eventueel een speciale kno kliniek is die mij eventueel verder kan helpen?

Alvast erg bedankt voor de hulp.

Login of registreer om te reageren
24-10-2017 om 21:52 uur

Hallo Luuk,

Wat heb je een akelig probleem. Wanneer iemand een allergie heeft ontwikkeld en anti allergie tabletten voorgeschreven krijgt, is dit meestal voor dagelijks gebruik. Wanneer je stopt wordt de allergie weer actief of actiever. Wat ook kan helpen is dagelijks je neus spoelen met zout water. Dit zorgt er voor dat het slijm beter en makkelijker verwijderd wordt en je slijmvliezen minder geïrriteerd raken. Kijk bij de zoekfunctie onder neuskannetje/neusspoelen en er komen een aantal discussies over dit onderwerp naar voren.

Sterkte met het zoeken naar een oplossing.

Groetjes,

Spirit

Login of registreer om te reageren
25-10-2017 om 10:46 uur

Ook ik denk dat je baat zou kunnen hebben bij dagelijks allergie pillen.
Misschien even overleggen met je huisarts, of een second opinion bij een andere kno arts?

Login of registreer om te reageren
25-10-2017 om 11:48 uur

Hoi Luuk, als je zo allergisch bent voor de berk, moet je ook oppassen met bepaalde voedingsmiddelen.
In jouw geval kunnen dat zijn:
Vruchten: aardbei, perzik, abrikoos, braam, kiwi, mango, aalbes, zwarte bes, kers, framboos, peer, meloen, sinaasappel, nectarine en pruim.
Noten: amandel, kastanje, kokosnoot en pistache.
Groenten: aardappel, selderij, tomaat en wortel.

Ik zeg niet dat dit persé moet, maar het kan. Dus als je deze eet kan er een zgn. kruisreactie optreden.
Probeer voor jezelf eens uit of het iets uitmaakt.
En wat Spirit en Emsepems ook zeggen, je allergiepillen blijven innemen, het hele jaar door.

Login of registreer om te reageren