Acute bronchitis en keelpijn

25-10-2017 om 09:48 uur

Hoihoi,

Even een vraag of jullie deze combinatie herkennen en wat jullie er evt aan doen.

K heb een acute bronchitis en dus een ab-kuur. Hoest als een tierelier, maar waar k s nachts t meest last van heb, is niet de hoest, maar de vreselijke keelpijn. Niets lijkt te helpen en word zonder overdrijven elk uur wakker van een gigantisch scherpe keel. K neem keeltabletten (t.rachotol), een snoepje, honing, ... maar echt helpen doet alles niet naar mijn gevoel.

Herkennen jullie dat, zo’n keelpijn bij een bacteriële longinfectie? En hebben jullie misschien tips?
Bedankt!

Login of registreer om te reageren
25-10-2017 om 10:33 uur

Ik denk dat alle huis tuin en keukenmiddelen niet meer helpen. het je pcm geprobeerd?
Beterschap!

Login of registreer om te reageren
25-10-2017 om 10:42 uur
Reactie op emsepems

Ik denk dat alle huis tuin en keukenmiddelen niet meer helpen. het je pcm geprobeerd?
Beterschap!

Dank je.
Ja heb vannacht 2 pcm genomen idd (uit louter ellende...). Maar ook daarop sliep ik niet echt lekker verder.
Wellicht moet ik er gewoon doorheen zo en wordt het, zodra t hoesten minder wordt, ook minder met de pijn. Want volgens mij wordt de keelpijn gewoon veroorzaakt door het hoesten...

Login of registreer om te reageren
25-10-2017 om 10:47 uur

Dan zou ik overleggen met de arts voor een pijnstiller voor de keel. Pijn put uit en dat is nu voor jou niet goed.

Login of registreer om te reageren
25-10-2017 om 11:01 uur

Hier op het moment al net zo, hoesten, keelpijn en t hele pakket aan kuurtjes, dropjes, keeltabletten enz enz.
Ik gorgel een paar keer per dag met zout water en vlak voordat ik ga slapen, keelpijn blijft maar net iets minder scherp lijkt het,het vervelende is er steeds wakker van worden.
Sterkte,want wat is het vermoeiend!

Login of registreer om te reageren
25-10-2017 om 11:35 uur

Ik haat keelpijn. Kan het heel slecht handelen. Wat je kan proberen, paracetamol, ibuprofen (als je daar tegen kan), tijmsiroop (werkt bij mij vaak tegen de kriebel die ik 's nachts vaak heb bij een genezende keelpijn), strepsils, veel drinken, honing, drop, gorgelen met zout water.

Beterschap!

Login of registreer om te reageren
25-10-2017 om 19:53 uur

Dank voor jullie meeleven en meedenken!

@ems: ja t “gewone” lijkt idd niet te helpen...en idd hoop ik dat t geen staartje krijgt...weet je tenslotte nooit!
@goudvisje: ja klinkt akelig herkenbaar. Zitten volgens mij in t zelfde schuitje! Beterschap ook!
@daantje: ja keelpijn is lastig t hanteren, vooral s nachts..dat vind ik ook.

K denk dat ik na alle huismiddeltjes ter hand genomen te hebben (neusspoelen, gorgelen etc) nu voor de nacht maar eens rigoureus doe en een Ibuprofen neem. Hopelijk kan k dan op zn minst een paar uurtjes achter elkaar slapen. Dat is tenslotte ook belangrijk voor t herstel...

Login of registreer om te reageren
25-10-2017 om 20:29 uur

Wijze keuze Edelweiss! Hopelijk slaap je net wat lekkerder, dat is nu zeker belangrijk

Login of registreer om te reageren
25-10-2017 om 22:08 uur

Zeker doen! Een nacht goed slapen doet zoveel goeds, beterschap ook!

Login of registreer om te reageren
26-10-2017 om 09:31 uur

Dank jullie wel.
k Heb inderdaad beter kunnen slapen. Optimaal was het nog niet, maar dat is ook logisch. Maar niet meer élk uur met pijn wakker worden is al n genot. Dus het was idd een slimme keuze, dank voor de tip!

Login of registreer om te reageren