Bacteriële longontsteking

26-10-2017 om 12:21 uur

Twee weken geleden helaas de uitslag Acos gekregen en sinds januari dit jaar met copd gold 2 en wegens regelmatig groen/bruin slijm opgeven en ernstige vermoeidheid en benauwd zijn is er slijm op kweek gezet.

Gisteren de uitslag gekregen; er is sprake van een bacteriologische longontsteking, maar heb geen koorts gehad.

Heb nu een antibioticakuur van 10 dagen gekregen.

Komt dit bij jullie bekent voor en hoe lang kan het gaan duren voordat je, je weer wat beter voelt.
Voor mij is dit allemaal nieuw.

Alvast dank.

Boemer

Login of registreer om te reageren
26-10-2017 om 15:58 uur

Hallo Boemer, hetzelfde is mij overkomen, zelfs een dubbele dus ziekenhuis. Met antibiotica en aansluitend een aantal dagen prednisolon. Al na 2 dagen voelde ik mij vele malen beter. Maar vergis je niet een longontsteking vraagt altijd aandacht.

Login of registreer om te reageren
26-10-2017 om 16:04 uur

Veel sterkte gewenst. Voor mij kwam dit regelmatig voor in de afgelopen jaren. Er is per jaar voor een paar honderd euro aan medicijnen en als er zo een ontsteking of nog erger is dan volgt standaard een kuur van enkele dagen met prednisilon. Dus per dag dan drie medicijnen, slijm, hoesten, vermoeidheid, benauwdheid, vooral avond en nacht. Daardoor is het dag en nacht ritme verstoord. Nu zijn er geen klachten van ontstekingen. Wel het gevaar van temperatuursverschillen, dag en nacht. Zo leer ik er mee leven en na opnieuw een ziekenhuisopname in november 2016 blijft er voorzichtigheid geboden. Had dit jaar tijdelijk werk van 12 uur per week tussen mei en 31 oktober. Vanaf 1 november weer werkloos. Dat biedt de kans voor vrijwilligerswerk van een paar uur per dag. Dit moet ik doen en dit gaat ook goed. Maar van die twee medicijnen per dag, Seretide en Salbutamol kom ik niet meer van af.

Login of registreer om te reageren
27-10-2017 om 07:41 uur

Bedankt voor jullie reacties Exloermond129 en Marinus57, doe inderdaad rustig aan( kan ook niet anders) en ben voorzichtig met buiten zijn en temperatuurverschillen.

Dat ik geen koorts heb gehad vond ik vreemd, maar begrijp nu dat jullie dat ook niet hebben gehad.

Heb agelopen tijd regelmatig bloedonderzoeken gehad en daar kwam niets uit.

Ben nog wel een dag opgenomen geweest op de eerste hulp van het ziekenhuis met hartklachten en erge benauwdheid.

Nogmaals dank en jullie ook sterkte gewenst.

Login of registreer om te reageren
27-10-2017 om 16:08 uur

Hallo, weet de ook hoe de bacterie heet? 3 jaar geleden een pseudomonasbacterie in de longen gehad. Maandenlang veel sputum, maar geen verhoging. 11 dagen in ziekenhuis met ab kuur. Voelde me na een paar dagen al minder moe en hoefde minder te hoesten.

Login of registreer om te reageren
27-10-2017 om 18:11 uur

Hallo Maus,

Geen idee, welke het is.
Ik werd door mijn longarts gebeld en was erg geschrokken zodat ik niet verder heb gevraagd.

Moet volgende week toch nog even bellen en zal het direct vragen.

Wel herinner ik me vaag dat ze het over bacteriën had, dus wellicht meerdere?

En als dat niet werkte moest ik me weer melden voor verdere behandeling.

Hoop dat het ziekenhuis me bespaard blijft, maar heb nu al enkele dagen druk op mijn borst en uitademen gaat zwaar. Ben bewust aan het correct ademen en daar wordt je echt heel moe van.

Heb fysio reeds moeten laten schieten.

Login of registreer om te reageren