Ik ben nieuw

08-11-2017 om 14:59 uur

Hallo,
ik ben nieuw op het forum. Ik heb recent de diagnose long emfyseem gekregen naast astma, dus COPD en ben heel dwars door gaan roken 'het valt wel mee, ik ben pas 34'.... tot ik er een verkoudheid overheen kreeg. Harde les ik was gewoon bang om te stikken. Ik ben nu een week gestopt met roken en ben klaar met mij antibiotica kuur en moet nog een paar dagen prednison.
Dankjewel,
Tilly

Login of registreer om te reageren
08-11-2017 om 15:05 uur

Welkom hier, Tilly1, t is altijd schrikken de diagnose copd erbij, wel heel goed van je dat je nu gestopt bent! Dat is het allerbeste wat je zelf kunt doen.
Heel knap van je!nog even afkicken van de prednison en dan hopelijk weer fitter.
Sterkte,Jolien

Login of registreer om te reageren
08-11-2017 om 15:09 uur

Tj,a dat is dus waar 'ik me druk om maak', moet je met 30 mg voor 10 dagen prednison daarna afbouwen of wat? Ik hoor en lees veel reacties op facebook dat je niet ineens zou moeten stoppen; ik moet nog tot en met zaterdag die 30 mg slikken en *sarcasm* ik word steeds paniekeriger. meestal blijft de menstruatie uit bij prednison bij mij komt ie ineens op. Dat helpt niet.
(sorry moest het ff kwijt)

Login of registreer om te reageren
08-11-2017 om 15:24 uur

Ik mag altijd in 1 keer stoppen na een prednisonpillenkuur van ong 10 dagen, na ziekenhuisopname met infuus prednison krijg ik een afbouwschema.
Ik bedoelde met afkicken:dat je soms even terugvalt, meer vermoeidheid enz. Maar dat is bij iedereen anders.
Ik heb net mijn kuurtje klaar en tijdens de kuur ben ik van tijd tot tijd hyper maar na het stoppen kak ik echt even in maar heeft even tijd nodig.
Je lichaam moet zich weer even aanpassen, gewoon de tijd nemen om te herstellen.
Het kan best dat je menstruatie veranders, prednison zijn hormonen.
Ik kan er niet over mee praten want die tijd ligt achter mij, de overgang ligt al achter mij ;)
Sterkte, Jolien

Login of registreer om te reageren
08-11-2017 om 15:36 uur

Dankjewel Jolien
De longverpleegkundige ging overleggen of ik nu na 7 dagen mag stoppen. Ik bid echt van wel. En betreft vermoeidheid dat betekent grenzen in de gaten houden.

Login of registreer om te reageren
08-11-2017 om 15:42 uur

Dat zou fijn zijn! Precies, dat is ook zo, goed op jezelf passen.

Login of registreer om te reageren
08-11-2017 om 15:48 uur

Nou, de huisarts, zei dat ik na 10 dagen stootkuur kan stoppen, de apotheek ook en de longverpleegkundige garandeerde me hetzelfde. Ik moet wel de kuur afmaken. Dat is dan weer wel flauw

Login of registreer om te reageren
08-11-2017 om 16:07 uur

Ok das weer jammer maar als t daarna dan maar beter gaat, daar doe je het voor en je hebt t belangrijkste al gedaan, stoppen met roken.

Login of registreer om te reageren
08-11-2017 om 16:10 uur

Ja en ergens weet ik ook wel dat ik die paar dagen nog nodig heb. De doxycycline is wel klaar.
Vrijdag zie ik de longarts.
En vandaag een week gestopt met roken.

Login of registreer om te reageren