Kan ik Prednisolon van tijdstip veranderen ivm niet slapen

11-11-2017 om 15:58 uur

Beste allemaal,

Ik ben 35 weken zwanger en al een paar weken benauwd (zie eerdere topic). Loop bij een longarts. Geen bacterie gevonden. Conclusie virus in bovenste en onderste luchtwegen, opspelende allergieën en een drukkend kind. Eerst ventolin geprobeerd, daar werd ik gek van.
Inmiddels heb ik atrovent, een prednisolonkuur en beclametason pufjes (die moet de prednison over een week overnemen)
De eerste dagen prednison (met 4 en 3 pillen) ging super, toen ging ik weer afbouwen en kwam het weer terug. Nu neem ik dagelijks twee tabletten van 5mg om 14.45 in de middag. Rond 16 uur komt er een onrustig gevoel over mij. Als ik probeer te slapen, raak ik na een paar minuten in paniek, moet ik uit bed en loop ik huilend door het huis. Dat verdwijnt pas rond 03.00 uur in de nacht. Ik slaap dus zeer slecht. Ben inmiddels zwaar oververmoeid. Heb last van mijn spieren tussen mijn ribben. En dat al 3 weken. Benauwdheid is minder, maar mijn bovenste luchtwegen zitten nog helemaal vol. Mijn oren zitten nu al 1.5 dag dicht en mijn holtes voelen vol. Wat ik ook doe, het gaat niet open.Mijn neus is trouwens wel aardig open. 1 oor gaat zelfs pijn doen....misschien moet ik inmiddels toch een antibioticakuur..? Ik ga maandag weer bellen.

Maar ik heb hier op het forum gelezen dat er meer mensen onrustig van worden en dat de pillen in de ochtend nemen een oplossing zou kunnen zijn. Kan dat zomaar? Kan ik zomaar van vandaag 14.45 overschakelen naar morgenochtend? En zijn er mensen waarbij dat heeft geholpen? Iemand ervaring mee?

Groet, Jessica

Login of registreer om te reageren
11-11-2017 om 18:32 uur

Ja vroeg me af waarom je t niet gewoon s ochtends bij t ontbijt neemt? Dat is eindelijk t meest logisch...

Sterkte met alles, want je rommelt al een tijdje en dat is niet eenvoudig! Hopelijk gaat t met de zwangerschap wel goed!

Login of registreer om te reageren
11-11-2017 om 19:13 uur

Je kan elke dag een uurtje of paar uur eerder slikken. Dat lijkt me beter dan ineens naar de ochtend. Neem het dan niet op een nuchtere maag.

Login of registreer om te reageren
11-11-2017 om 19:14 uur

Spoel je trouwens met zout water voor je neus en bovenste luchtwegen.

Login of registreer om te reageren
11-11-2017 om 19:45 uur

Ja ik heb een rhinohorn. En een zoutspray. Naazt otrivin en een neusspray voor allergie.

Login of registreer om te reageren
11-11-2017 om 19:46 uur
Reactie op Edelweiss

Ja vroeg me af waarom je t niet gewoon s ochtends bij t ontbijt neemt? Dat is eindelijk t meest logisch...

Sterkte met alles, want je rommelt al een tijdje en dat is niet eenvoudig! Hopelijk gaat t met de zwangerschap wel goed!

Tja snel willen beginnen. Geen dag willen wachten....en niet weten dat ochtend het beste is.

Login of registreer om te reageren
11-11-2017 om 19:50 uur

Ik ga om 22 uur maar weer langs de spoedpost/huisartsenpost. Overigens zei de assistente net tegen mij dat ze het aan de internist had gevraagd en mijn klachten konden niet van de prednison komen....oke.....

Login of registreer om te reageren
11-11-2017 om 19:57 uur

Reactie op Daantje
Je kan elke dag een uurtje of paar uur eerder slikken. Dat lijkt me beter dan ineens naar de ochtend..

Dat maakt niet uit hoor...ik krijg in zkh vaak bij opname een shot op t moment dat k binnenkom, wannneer ook, en dan gewoon volgende ochtend weer...

Sterkte op de hap!

Login of registreer om te reageren
12-11-2017 om 13:19 uur

Als ik s avonds begin of shot krijgm ga ik de volgende dag een hakve dag vroeger en de dag erop s morgens.
T is t idee hoor, want die paar uurtjes zal het hem niet doen qua bijwerking.

Login of registreer om te reageren
12-11-2017 om 22:10 uur

De hap zei dat het kon, dus vanmorgen heb ik die van vandaag ingenomen. Ik lijk minder hyper...lijk
Heb wel voor twee nachten slaappillen meegekregen. Vannacht goed geslapen. Nu wacht ik op de werking van de tweede en dan weer even zelf proberen.

Login of registreer om te reageren