waar kan je tennissen met astma/hartaandoening?

15-11-2017 om 17:43 uur

Hallo allemaal,

ik ben al langere tijd op zoek naar een geschikte tennisvereniging waar ik met astma en hartziekte toch op gevorderden niveau met leeftijdsgenoten (25-40) kan sporten. Wie heeft er tips van mij hoe ik dat kan aanpakken? Zijn er al verenigingen die hier rekening mee houden?

Alle tips zijn welkom. Ik ben 32 en woon in de regio Utrecht/Amersfoort, maar ik ben bereid om verder te reizen.

groeten, Lidewij

Login of registreer om te reageren
15-11-2017 om 18:26 uur

Ik doe wel een andere sport (roeien) maar ben bij mijn vereniging terecht gekomen door sites van verenigingen kritisch te bekijken. Mijn vereniging pretendeert dat roeien een sport is voor iedereen. In hetzelfde gebouw zijn ook faciliteiten voor roeiers met een handicap, er roeien veel ouderen. Dat gaf mij het gevoel dat ze niet voor één gat te vangen zijn maar echt wel hun best willen doen en ik ben heel goed terecht gekomen.

Ik heb veel geroeid met ouderen en had daar geen problemen mee maar zij waren het die me stimuleerden om toch in een groepje van mijn leeftijd terecht te komen. Via via heb ik nu een groepje waarin ik me fijn voel met mensen die max 15 jaar ouder zijn dan ikzelf (ik ben 31). We gaan niet voor wedstrijden maar willen wel zo goed mogelijk roeien maar dat hoeft niet keihard en ik heb niet het gevoel dat ik elke week een hoop moet uitleggen. Stukje sturen kan altijd.

Voor jou is dit misschien ook wel een goede aanpak. En beginnen met dubbelspel en als het beter gaat of met een begripvolle tegenstander enkelspel. Ik zou ook niet te ver uit de buurt een vereniging zoeken. Ik heb veel vrienden gevonden via de vereniging en vind het fijn dat iedereen een beetje in de buurt woont.

Login of registreer om te reageren
05-12-2017 om 21:45 uur

Hallo weidelied,

Zoek even onder sport op maat Utrecht. Hier wordt de Hoogstraat genoemd. Er staat badmintongroep maar bij de uitleg staat dat er verschillende racketsporten beoefend worden.
Ook de Zuilense Tennisclub in Utrecht wil graag nieuwe leden. Zij hebben een groep voor mensen met een verstandelijke beperking dus zijn gewend om rekening te houden met verschillende niveau's. Misschien kun je mee doen met een reguliere groep.
Kom je er niet uit dan is er een consulent voor volwassenen bij
www.hartenvoorsport.nl/aangepast-sporten/ die je mee kunnen helpen zoeken.

Zelf zwem ik 1x in de week in een revalidatiecentrum, bij een sportclub voor mensen met een beperking waar ook mensen met problemen aan hart/longen welkom zijn.

Succes met het zoeken naar een sportclub waar het voor jou goed en leuk is en waar je op je eigen niveau kunt sporten.

Groetjes,

Spirit

Login of registreer om te reageren