Schimmel stembanden door astmamedicijnen?

19-11-2017 om 10:40 uur

Hallo

Ik gebruik al 2 jaar puffers eerst seretide daarna flixotide. Nu was ik een maand geleden mijn stem kwijt. Die kwam na een aantal dagen terug. Maar als ik nu praat valt ie soms weg. Kan t door de medicijnen komen of is het een schimmelinfecte? Ik voel wel wat slijm in mijn keel verder geen pijn. Wat voel je bij een schimmelinfectie? Of kan t een nasleep zijn. En als je stopt met de flixotide wordt de heesheid vanzelf minder of moet je een schimmelkuur gebruiken?
Groetjes

Login of registreer om te reageren
19-11-2017 om 11:11 uur

Ik had met seretide ook een overslaande/wegvallende stem maar geen schimmelinfectie.

Login of registreer om te reageren
19-11-2017 om 12:20 uur

Ik ben mede daardoor gestopt met de seretide en overgegaan op andere medicijnen. Van Qvar, Alvesco en Foster heb ik het niet. Van symbicort alleen in hoge dosering.

Login of registreer om te reageren
19-11-2017 om 17:03 uur

Hoe lang duurt t bij switchen van medicijnen dat de heesheid verdwijnt?

Login of registreer om te reageren
19-11-2017 om 17:30 uur

Dat weet ik niet meer, is al te lang geleden.

Login of registreer om te reageren
19-11-2017 om 21:13 uur

Ik denk al maanden dat ik hees ben van de medicijnen. Heb sinds 2 maanden Foster, maar is zeker niet beter geworden dan met Alvesco. Eind deze maand naar de longverpleegkundige, dus ik wil de behandeling niet verstoren. Maar dan ga ik zeggen dat ik er mee wil stoppen. Alleen; wat is het alternatief?

Login of registreer om te reageren
19-11-2017 om 21:21 uur

Volgens mij heb ik eind april een schimmelinfectie gehad. Maar weet dat ook niet zeker. Ik ging uit m'n mond stinken, dacht aan een bacterie of zo. Had ook een hele droge mond en was hees. Heb allerlei dingen geprobeerd. Tongschraper, speciale mondspoelingen en bij een gezondheidswinkel iets om je mond vochtig te houden. Het duurde toch nog wel even voordat het over was. Ik heb toen helemaal niet gedacht aan een schimmelinfectie. Wel ging ik daarna een paar maanden hevig hoesten. Fluimicil etc. hielpen niet. Wel m'n medicijnen blijven gebruiken, maar als dat nou eens de oorzaak was??

Login of registreer om te reageren
20-11-2017 om 18:22 uur

Elisan jij bent dus hees van de astma medicijnen. Echt irritant die stem problemen. Ben je al bij een kno arts geweest?

Login of registreer om te reageren
21-11-2017 om 21:44 uur

Hoi Karin, ik heb vandaag wat vreemds meegemaakt. Ik ben verkouden geworden, gebruikte vanmorgen weer gewoon m'n medicijnen en merkte dat plotseling mijn stem weer normaal was en ik geen last had van een droge keel. Ik heb regelmatig een hele droge hoest zonder slijm, dan kunnen ze niks in m'n longen vinden. Nu denk ik dat het bij mij met droge slijmvliezen o.i.d. te maken heeft.

Login of registreer om te reageren
21-11-2017 om 21:50 uur

Nee, ik ben nooit bij een kno arts geweest. Er is de laatste keer wel zwelling van de Sinussen geconstateerd, waarvoor ik neusspray heb. En bij de Methacholine test zakte de longcapaciteit (of hoe dat ook heet) van over de 100 naar 78 na hele korte tijd. Ik had al hyperreactieve luchtwegen, maar dat was nu dan erger geworden. Eind volgende week weet ik meer.

Login of registreer om te reageren